راهنمای سرمایه گذاری در آلمان 2024 بیمه بیکاری در آلمان

بیمه بیکاری در آلمان


OVERVIEW
_

بیمه بیکاری در آلمان 2024 حقوق بیکاری

بیمه بیکاری در آلمان برای تمامی کارکنان اجباری است و حق بیمه آن معادل ۶٫۵ درصد از حقوق ناخالص ماهیانه است که نیمی از آن را کارفرما می پردازد.

مزایای بیمه بیکاری زمانی پرداخت می شود که شما برای مدت کوتاهی بیکار شوید و یا زمانی که کارفرمای شما قادر به پرداخت حقوق شما نباشد؛ مثلا در صورتی که کارفرما ورشکست شده باشد. کارمندان پاره وقت نیز در صورتی که به طور کلی و یا نسبی بیکار شوند می توانند از مزایای حقوق بیکاری در آلمان و بیمه بیکاری استفاده کنند.

برای آنکه حائز شرایط لازم برای دریافت مزایای حقوق بیکاری در آلمان و بیمه بیکاری باشید، باید در طی ۳ سال اخیر، حداقل به مدت ۱۲ ماه کار کرده و حق بیمه پرداخت کرده باشید.

به منظور ثبت نام برای دریافت حقوق بیکاری در آلمان و مزایای بیمه بیکاری، باید با در دست داشتن کارت شناسایی، کارت مالیات، گواهی تامین اجتماعی و نیز هر گونه سندی که پیشتر دفتر استخدام برای شما صادر کرده است به نزدیک ترین دفتر استخدام مراجعه کنید.

توصیه می شود که هر چه زودتر برای این کار اقدام کنید، زیرا حقوق بیکاری در آلمان و مزایای بیکاری از روزی که شما بیکاری خود را اعلام و برای دریافت مزایا ثبت نام می کنید، محاسبه و پرداخت می شود و اگر شما ثبت نام خود را چند هفته به تعویق بیندازید، حق دریافت حقوق بیکاری در آلمان و مزایای معوقه را ندارید.

اینکه تا چه مدت می توانید به دریافت حقوق بیکاری در آلمان و مزایای بیمه بیکاری ادامه دهید به مدتی که به کار مشغول بوده و حق بیمه پرداخت کرده اید و سن کنونی شما بستگی دارد. اگر به مدت ۱ سال کار کرده و از تمام شرایط لازم برخوردار باشید، می توانید به مدت ۶ ماه از حقوق بیکاری در آلمان و مزایای بیمه بیکاری استفاده کنید.

 

بیمه بیکاری در آلمان 2024 حقوق بیکاری

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *