انواع ویزای کار آلمان دلایل رد شدن ویزای تحصیلی 2024

انواع ویزای کار آلمان دلایل رد شدن ویزای تحصیلی 2024


OVERVIEW
_

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی 2024

هرچند کشورها و سفارتخانه های مختلف قوانین سختگیرانه مختلفی در پذیرش دانشجویان خارجی دارند اما یک سری دلایل بین تمام سفارتخانه ها برای رد کردن ویزای تحصیلی مشترک است که در ادامه به آن می پردازیم:

OVERVIEW
_

عدم تمکن مالی برای سال اول تحصیل

هر یک از کشورها بر اساس متوسطه هزینه های زندگی دانشجویی برای یک سال زندگی در کشور مورد نظر مبلغی را تعریف می کنند که در سایت سفارتخانه آن کشور ذکر می شود از طرفی دانشجو باید علاوه بر هزینه زندگی و خورد و خوراک هزینه تحصیل در یک سال مطابق با شهریه ذکر شده در سایت دانشگاه را داشته باشد.

OVERVIEW
_

عدم پیوستگی در تحصیل و یا داشتن گپ تحصیلی زیاد

یکی از مواردی که باعث ریجکت شدن پرونده متقاضی می شود این است که بین آخرین مقطع تحصیلی تا مقطع تحصیلی فعلی فاصله زمانی زیادی باشد که این مدت برای سفارت خانه های مختلف بین ۳ تا ۷ سال است. به عنوان مثال برای کانادا بین ۳ تا ۴ سال بیشتر توصیه نمی شود.

یکی از مواردی که باعث ریجکت شدن پرونده متقاضی می شود این است که بین آخرین مقطع تحصیلی تا مقطع تحصیلی فعلی فاصله زمانی زیادی باشد که این مدت برای سفارت خانه های مختلف بین ۳ تا ۷ سال است. به عنوان مثال برای کانادا بین ۳ تا ۴ سال بیشتر توصیه نمی شود.

OVERVIEW
_

تحصیل در یک مقطع برای بار دوم

چنانچه در هر یک از مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در کشور خود فارغ التحصیل شده اید برای تحصیل مجدد می بایست نیازمند انگیزه و دلایل کافی می باشد به عنوان مثال یک مهندس مکانیک با مدرک ارشد و 3 سال سابقه در مدیریت تولید می تواند برای مقطع ارشد و رشته ی MBA اپلای کند چراکه در راستای کسب دانش و ارتقای شغلی بیزینس خود می باشد. اما اگر به طور مثال فوق لیسانس مهندسی IT دارید و بخواهید مجددا در مقطع مستر IT شرکت کنید فقط در صورتی امکان پذیر است که بین تایم فارغ التحصیلی مقطع لیسانس و پذیرش ارشد جدید شما حداکثر 4 سال گپ تحصیلی باشد.

OVERVIEW
_

سابقه ریجکتی

سابقه ی ریجکتی در پاسپوت شما چنانچه مربوط به کشور مورد پذیرش و یا در اتحادیه اروپا وکشورهای حوزه ی شنگن باشد می تواند منجر به ریجکتی ویزای تحصیلی شما نیز شود.

OVERVIEW
_

Travel history

چنانچه Travel history و یا سابقه ی سفر شما کم باشد(منظور از Travel history سفر شما به کشورهای پناهنده خیز مانند کانادا یا کشور های حوزه شنگن است) یک عامل منفی برای ویزای شما می باشد.

OVERVIEW
_

ساپورت مالی

افرادی که برای تحصیل در کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا اقدام می کنند باید علاوه بر تمکن مالی برای سال اول، نیز اثبات نمایند که خودشان دارای منبع ثابت برای تامین هزینه های خویش هستند و یا فردی مانند پدر ویا مادر اسپانسر هزینه های فرد خواهند بود. برای تحقق این امر باید دارای سند شغلی و یا نامه ی اشتغال به کار یا سند ملکی یا منبع درآمد ملکی بر طبق نامه ی گردش حساب بانک باشند.

OVERVIEW
_

پذیرش از دانشگاه و یا کالج بسیار ضعیف

در برخی از کشورها مانند کانادا داشتن پذیرش از کالج و یا دانشگاه های درجه 3 انگیزه ی متقاضی را برای تحصیل در کانادا نشان نمی دهد و آفیسر انگیزه برای تحصیل این افراد را تایید و تصدیق برای سفارت نمی کند. از این رو این امر منجر به ریجکتی ویزا می شود.

OVERVIEW
_

داشتن سوء سابقه در کشورهایی مانند حوزه ی شنگن و یا کانادا

چنانچه متقاضی در گذشته سابقه ی منفی مانند درخواست پناهندگی و یا جرم در یکی از کشورهای حوزه ی شنگن را داشته باشد. برای ویزای جدید خود در حوزه ی شنگن قطعا با مشکل مواجه خواهد شد. اما برای قاره های دیگر این طور نیست. به طور مثال در خواست پناهندگی در حوزه ی شنگن پوینت و یا امتیاز منفی برای کانادا محسوب نمی شود.

OVERVIEW
_

عدم پرداخت شهریه ی نیم سال اول تحصیل

در برخی از کشورها آفیسر سفارت در پرداخت های مالی متقاضی سختگیری های زیادی دارد و چنانچه فرد حداقل شهریه ی نیم سال اول خود را به دانشگاه پرداخت نکرده باشد، آفیسر از تایید پرونده جهت ویزا جلوگیری می کند.

OVERVIEW
_

وابستگی خانوادگی Family tie

چنانچه متقاضی وابستگی خانوادگی برای بازگشت به کشور خود نداشته باشد و یا اسنادی دال بر این موضوع ارائه ندهد این موضوع می تواند منجر به ریجکتی ویزای فرد شود.

OVERVIEW
_

وابستگی اجتماعی Social tie

چنانچه متقاضی بعد از پروگرام تحصیلی خود دلایل کافی برای بازگشت و یا توسعه ی کسب و کار درکشور خود را ارائه ندهد. این بدان معناست که بعد از تحصیل به جای بازگشت به وطن خود قصد دارد در کشور جدید مشغول به کار شود. از این رو آفیسر می تواند پرونده متقاضی را رد کند.

OVERVIEW
_

عدم ارائه مدرک زبان مطابق پروگرام تحصیلی خود

به عنوان مثال تحصیل در آلمان در یک پروگرام آلمانی زبان در مقطع ارشد نیازمند مدرک B1 و یا B2 می باشد.

OVERVIEW
_

نداشتن پذیرش قطعی از دانشگاه

برخی از دانشگاه ها به متقاضی پذیرش مشروط می دهند که معمولا مشروط به تامین یکی از مدارک تافل، آیلتس و GRE است. پس چنانچه بجای نامه ی قطعی Letter acceptance ، نامه ی Conditional acceptanceرا ارائه داده باشید درخواست شما برای ویزا رد خواهد شد.

OVERVIEW
_

نداشتن انگیزه قوی

چنانچه همه ی مدارک متقاضی کامل باشد اما انگیزه قوی و اسناد حمایتی در پرونده موجود نباشد آفیسر از بازگشت متقاضی به کشور خود قانع نشده و پرونده را رد خواهد کرد.برای تکمیل و بازنگری مدرک خود جهت صدور ویزا می توانید از مشاورین و وکلای هلدینگ مهاجرتی پیشگامان برای گرفتن ویزای قطعی و مطمئن استفاده کنید.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی 2024

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *