سرمایه گذاری در قطر و اخد گلدن ویزای قطر

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

Qatar
_

سرمایه گذاری در قطر و اخد گلدن ویزای قطر 

سرمایه گذاری در قطر با توجه به پیشرفت و رشد پیوسته کشور قطر در سال‌های اخیر، این کشور به یکی از جذاب‌ترین و مناسب‌ترین مقاصد برای سرمایه گذاری در سطح جهان تبدیل شده است. مسیر توسعه قطر نشان می‌دهد که سرمایه گذاری در این کشور عملیاتی بسیار موفق و بازده است.

 

به گزارش دولت قطر، حدود ۲۰٪ از سرمایه گذاری‌ها در بخش صنعتی این کشور به وسیله‌ی سرمایه‌گذاران خارجی انجام شده است. افرادی که می‌خواهند از طریق سرمایه گذاری به قطر مهاجرت کنند، برای سفر به این کشور باید ابتدا ویزا را تهیه کنند.

 

این افراد برای مهاجرت نیازمند درخواست ویزای سرمایه گذاری هستند، که مهم‌ترین روش‌های آن شامل:

  • ثبت شرکت در قطر
  • سپرده‌گذاری در بانک قطری
  • کارآفرینی و خرید ملک و املاک در قطر

باید توجه داشت که متقاضیان، بر اساس شرایط و روشی که برای سرمایه گذاری در قطر انتخاب می‌کنند، می‌توانند اقامت موقت یا دائم در این کشور را دریافت کنند.

مهاجرت فوری به قطر

همین الان کلیک کنید و مشاوره مهاجرتی دریافت کنید

OVERVIEW
_

سرمایه گذاری در قطر

قطر، کشوری کوچک واقع در جنوب غربی آسیا و حوزهٔ خاورمیانه است. با جمعیتی تقریباً به ۳ میلیون نفر، بیش از ۶۰ درصد این جمعیت را مهاجرین خارجی تشکیل می‌دهند، که اکثراً برای کار به قطر مهاجرت کرده و به عنوان نیروی کار در این کشور فعالیت می‌کنند، با اینکه فرصت کمتری برای دریافت تابعیت قطر دارند.

 

استقلال قطر، به لطف منابع طبیعی زیادی از جمله نفت خام و گاز طبیعی، بدست آمده است که این کشور را به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل کرده است.

زبان رسمی در قطر عربی است، اما زبان انگلیسی نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پایتخت این کشور دوحه نام دارد و واحد پول آن ریال است.

 

با توجه به افزایش شاخص توسعه انسانی و درآمدهای سالانه، قطر به چشم یکی از مقاصد جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی خورده و منتظر می‌ماند که در آینده به یکی از مقصدهای مهم سرمایه گذاری برای آنها تبدیل شود.

 

با پیشرفت بیشتر، منتظریم که قطر بیشترین جذابیت را برای سرمایه‌گذاران در این منطقه داشته باشد. با این حال، باید به یاد داشت که همانند سایر کشورهای عربی، اخذ اقامت و پاسپورت قطر حتی از طریق سرمایه گذاری نیز برای متقاضیان بسیار دشوار است، که این موضوع باعث می‌شود اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در قطر، به یکی از حرکات ریسک‌آمیز تبدیل شود.

 

از آنجایی که سرمایه گذاری در خارج یک روند پرهزینه برای مهاجرت است و حتی یک اشتباه کوچک می‌تواند سرمایه و زندگی شما را با خطر مواجه کند، توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی با کارشناسان موسسه مهاجرتی پیشگامان اپلای مشورت کنید.

OVERVIEW
_

شاخص‌های تاثیرگذار در سرمایه گذاری در قطر

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در زمان سرمایه گذاری در هر کشور لحاظ می‌شود، میزان تولید ناخالص ملی است. قطر نیز از این قاعده مستثنی نیست و تولید ناخالص داخلی آن معیاری است که مشخص می‌کند آیا سرمایه گذاری در این کشور منطقی است یا نه.

 

تولید ناخالص داخلی به کالاها و خدماتی اشاره دارد که در طول یک سال توسط هر فرد در یک کشور تولید می‌شود. در قطر، شاخص تولید ناخالص ملی به عنوان یکی از بالاترین شاخص‌ها در میان کشورها قرار دارد و بر اساس آمارهای منتشر شده، انتظار می‌رود که این فاکتور به رشد پایدار خود ادامه دهد.

همیـــن الان مشــــاوره بگیر...

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

OVERVIEW
_

عوامل تاثیرگذار در سرمایه گذاری در قطر

یکی از عوامل بسیار مهمی که در زمینه سرمایه گذاری مطرح می‌شود، نرخ مالیات است که به مانند تولید ناخالص ملی، اهمیت زیادی دارد. بر اساس آمارهای اخیر، می‌توان ادعا کرد که در قطر، نرخ مالیات بر درآمد افراد صفر بوده و نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها حدود ۱۰ درصد است.

 

فاکتور دیگری که به عنوان یکی از شاخص‌های مؤثر در سرمایه گذاری در قطر محسوب می‌شود، نرخ تورم است. حتی در این موضوع، قطر از نرخ پایینی برخوردار است و نرخ تورم در این کشور در سال‌های اخیر به شکل منفی ادامه داشته است.

 

سومین فاکتور از جمله عوامل تاثیرگذار در سرمایه گذاری، نرخ ریسک است که می‌تواند نقشی بسزایی در تصمیمات سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در قطر ایفا کند.

 

نرخ ریسک شامل دو نوع نرخ است؛ در نوع اول، شرایط عمومی این کشور ارزیابی می‌شود و در نوع دوم، شرایط تجاری بررسی می‌شود تا شرایط محیطی برای تجارت سرمایه گذاری مشخص شوند.

 

اطلاعات موجود درباره نرخ ریسک در قطر نشان می‌دهد که شرایط عمومی در سطح معمولی و شرایط تجاری در سطح قابل قبولی وجود دارد.

OVERVIEW
_

راه‌های سرمایه گذاری در قطر

سرمایه گذاری در قطر از طریق خرید سهام و اوراق قرضه، سپرده‌گذاری بانکی، ثبت شرکت و خرید ملک و مستغلات امکان‌پذیر است. این راه‌ها از جمله مسیرهای سرمایه گذاری در قطر هستند که می‌توان از آنها برای اخذ اقامت در این کشور اقدام کرد. در ادامه، به توضیحات جامع‌تر از هرکدام از این راه‌های سرمایه گذاری در قطر می‌پردازیم.

OVERVIEW
_

مزایای سرمایه گذاری در قطر

با ویژگی‌هایی همچون امکان مالکیت ۱۰۰ درصدی تجارت خارجی، اقتصاد قوی و پایدار، ارتباط وثیق با دلار آمریکا و تولید ناخالص داخلی فراوان، قطر به عنوان یکی از بهترین مقاصد سرمایه گذاری در جهان شناخته می‌شود. در زیر به مزایای سرمایه گذاری در این کشور اشاره خواهیم کرد:

  • اولین سرانه تولید ناخالص داخلی در جهان
  • فضای کسب‌وکار پررونق
  • امنیت بالای کشور برای کار و زندگی
  • سیستم بهداشتی با کیفیت
  • رتبه چهارم در آموزش بین‌المللی و رتبه اول در کشورهای عربی
  • عدم وجود مالیات بر درآمد از ملک
مهاجرت به قطر (هزینه، شرایط، اقامت، بهترین روش)
OVERVIEW
_

خرید سهام و اوراق قرضه برای سرمایه گذاری در قطر

در سال‌های اخیر، بازار بورس قطر بسیار فعال و سودآور بوده است. افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در بازار بورس قطر دارند، می‌توانند در خرید سهام و اوراق قرضه در این کشور مشغول شوند. اما این روش یکی از راه‌های سرمایه گذاری در قطر است که فقط به‌طور محدود به متقاضیان خارجی امکان می‌دهد در بازار فعال و سودآور آن شرکت کنند.

 

به عبارت دیگر، خرید سهام و اوراق قرضه برای سرمایه گذاری در قطر تنها به‌منظور شرکت در حوزه سرمایه گذاری در این کشور و کسب سود مناسب می‌باشد و متقاضیان سرمایه گذاری که به دنبال دریافت اقامت قطر از طریق سرمایه گذاری هستند، نمی‌توانند از این راه برای دستیابی به هدف خود استفاده نمایند. مقدار کم یا زیاد خرید سهام و اوراق قرضه در قطر، هیچ گونه تاثیری در اخذ اقامت و پاسپورت این کشور ندارد.

OVERVIEW
_

خرید ملک و مستغلات برای سرمایه گذاری در قطر

یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در قطر، خرید املاک و مستغلات در این کشور است. با اینکه قطر یک کشور ثروتمند و گران است، قیمت ملک در این کشور یک روند نزولی داشته و اکنون بهترین زمان برای خرید خانه در این کشور است. میانگین قیمت خرید خانه در قطر، در مناطق مرکزی شهر با متری ۱۷,۶۸۲ ریال قطر (۴,۸۵۷ دلار) و در مناطق حاشیه شهر با متری ۱۲,۶۸۷ ریال قطر (۳,۴۸۵ دلار) قیمت‌گذاری شده است.

 

شما با خرید ملک به ارزش حداقل ۷۳۰ هزار ریال قطر (۲۰۰ هزار دلار) در قطر می‌توانید برای دریافت اقامت موقت این کشور درخواست دهید. برای اخذ اقامت دائم که با مزایایی مثل خدمات بهداشتی رایگان همراه است، باید ملکی به ارزش حداقل ۳,۶۵۰,۰۰۰ ریال قطر (۱,۰۰۲,۷۴۷ دلار) خریداری کنید.

OVERVIEW
_

 ایجاد سپرده بانکی برای سرمایه گذاری در قطر

متقاضیان خارجی که به قطر مهاجرت کرده و تمایل به سرمایه گذاری در این کشور دارند، مجاز به افتتاح حساب بانکی در بانک‌های قطر نمی‌باشند. برای ایجاد حساب بانکی، متقاضیان باید از طریق یکی از راه‌های اخذ اقامت قانونی در قطر اقدام نمایند. در نهایت، پس از کسب اقامت، افراد می‌توانند برای ایجاد سپرده بانکی در یکی از بانک‌های کشور قطر اقدام کنند.

 

قطر همانند بسیاری از کشورهای دیگر، سود بالایی را به سپرده‌گذاران پرداخت نمی‌کند؛ بنابراین می‌توان استنباط کرد که اگرچه سپرده‌گذاران با واریز وجوه در بانک‌های قطر می‌توانند اعتبار اخذ کنند، اما این نوع سرمایه گذاری را نمی‌توان به عنوان یک سرمایه گذاری جدی مورد نظر دانست.

 

در نظر داشته باشید که سپرده‌گذاران برای دریافت اعتبار از بانک‌های قطر باید دارای کسب و کار قانونی در این کشور باشند.

OVERVIEW
_

ثبت شرکت برای سرمایه گذاری در قطر

ثبت شرکت برای سرمایه گذاری در قطر معمولاً به افرادی که به دنبال انجام فعالیت‌های اقتصادی در این کشور هستند و تمایلی به اخذ اقامت قطر ندارند، توصیه می‌شود. با رعایت تمامی شرایط لازم برای ثبت شرکت، می‌توانند اقامت یک ساله را دریافت کنند و در صورت رعایت مسائل مالیاتی و سوددهی، قادر به تمدید اقامت خود می‌باشند.

 

کشورهایی همچون اسپانیا، اتریش، مجارستان و ... نسبت به قطر، به عنوان کشورهایی مناسب‌تر برای ثبت شرکت برای سرمایه گذاری در آن‌ها به نظر می‌رسند. متقاضیان با ثبت شرکت در این کشورها، پس از گذشت پنج سال از فعالیت تجاری خود، می‌توانند به دریافت اقامت در این کشورها اقدام نمایند.

 

لطفاً توجه داشته باشید که دولت قطر اجازه مالکیت صد درصدی شرکت به سرمایه‌گذاران خارجی را نمی‌دهد و متقاضیان تنها می‌توانند 49٪ از سهام شرکت را دریافت کنند؛ این در صورتی است که شریک قطری 51٪ از سهام کل شرکت را در اختیار دارد.

OVERVIEW
_

شرایط سرمایه گذاری در قطر

اگر قصد سرمایه گذاری در کشور قطر را دارید، باید به یاد داشته باشید که برای انجام این کار نیاز به توجه به شرایط خاصی دارید یا باید درصدد ایجاد این شرایط باشید. در زیر این شرایط را برای شما بیان می‌کنیم:

  • حداقل مبلغ ۲۰۰ هزار ریال قطر (۵۵ هزار دلار) سرمایه
  • کواهی سوپیشینه از کشور مبدا
  • داشتن پاسپورت معتبر
OVERVIEW
_

سرمایه گذاری در قطر و بررسی اخذ اقامت و تابعیت قطر

سرمایه گذاری در قطر به هیچ عنوان منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور نمی‌شود. در بسیاری از انواع سرمایه گذاری، حتی سرمایه‌گذار نمی‌تواند مالک صد در صد سرمایه خود باشد و مجبور است حتماً از یک تابع کشور قطر در این پروژه سرمایه گذاری استفاده کند. اگر علاقمند به اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری هستید، می‌توانید مقالات ما در رابطه با سرمایه گذاری در کشورهای درجه یک اروپایی نظیر اتریش، آلمان، سوئیس و ... مطالعه بفرمایید.

 

در اکثر کشورهای اروپایی می‌توان با ثبت شرکت و سرمایه گذاری کارت اقامت یک ساله و پس از آن دو ساله و در انتهای سال پنجم کارت اقامت دائم را دریافت نمود و پس از سپری شدن چند سال، پاسپورت آن کشور را نیز دریافت کرد. حتی در کشورهایی نظیر پرتغال و اسپانیا می‌توان با خرید ملک اقامت دائم را اخذ نمود.

OVERVIEW
_

حوزه‌ های سرمایه گذاری در قطر

برای سرمایه گذاری در یک کشور خارجی، باید حوزه‌های سرمایه گذاری در آن کشور را بشناسید؛ یعنی بدانید که سرمایه گذاری در کدام بخش‌ها سودآورتر است. بهترین حوزه‌های سرمایه گذاری در کشور قطر هم عبارت‌اند از:

  • انرژی
  • گردشگری
  • فناوری اطلاعات
  • مشاوره و خدمات فنی
  • صنعت
  • توسعه و بهره‌برداری از منابع طبیعی
  • آموزش
  • کشاورزی
  • پخش محصول
  • سلامت
  • معدن
  • خدمات ورزشی، تفریحی و فرهنگی
  • ساخت‌وساز

شما می‌توانید بر روی این حوزه‌ها سرمایه گذاری خوبی در قطر داشته باشید. با شناخت بهترین روش سرمایه گذاری در کشور قطر و استفاده از این حوزه‌ها، می‌توانید سود زیادی کسب کنید.

OVERVIEW
_

قوانین سرمایه گذاری خارجی در قطر

علاقمندان به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در قطر پیش از ورود به خاک این کشور باید چندین نکته را مد نظر داشته باشند. برخی از مهمترین قوانین سرمایه گذاری در قطر عبارتند از:

 

اطمینان از امنیت سرمایه گذاری در کشور قطر: منظور از امنیت سرمایه گذاری این است که میزان شاخص مصادره أموال (Expropriation Risk) در چه حدودی قرار دارد. به بیانی دیگر شاخص مصادره اموال است که تعیین می‌کند دارایی فرد سرمایه‌گذار تا چه حد در یک کشور امنیت دارد. به طور کلی این شاخص به ۷ قسمت تقسیم می‌شود که عدد ۷ نشان دهنده پایین‌ترین میزان امنیت و عدد ۱ نشان دهنده بالاترین میزان امینت مصادره اموال است. شاخص مصادره اموال در کشور قطر در حدود عدد ۳ قرار دارد که نشان دهنده امنیت تقریبی سرمایه گذاری در قطر است.

 

میزان حمایت قوانین حقوقی دولت قطر از سرمایه‌گذاران خارجی: سرمایه‌گذار باید از بابت قوانینی که در حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی وضع شده اطمینان پیدا کند و مطمئن باشد این قوانین به آسانی قابل تغییر نیست.

 

در ازای سرمایه گذاری در قطر از سوی دولت این کشور چه امکاناتی به سرمایه‌گذاران تعلق می‌گیرد؟ و آیا این امکانات ارائه شده ارزش سرمایه گذاری در قطر را دارد یا خیر؟

 

سرمایه گذاری در قطر برای سرمایه‌ گذار شامل سود است یا زیان؟ بر اساس تحقیقات انجام شده بازار قطر بسیار بازار پویا و پر سودی برای سرمایه گذاران خارجی بوده است که البته این امر منوط به داشتن تجربه و اطلاعات کافی در امر سرمایه گذاری است.

 

روش‌های سرمایه گذاری در قطر برای ایرانی‌ها

در هر کشوری، روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد. روش‌های سرمایه گذاری در قطر را هم به همراه توضیحات مربوط به آن‌ها در جدول زیر برای شما آورده‌ایم. ایرانیان به روش‌های ذکر شده امکان سرمایه گذاری در قطر را دارند.

روش سرمایه گذاری

حداقل سرمایه مورد نیاز

امکان اخذ اقامت

خرید املاک و مستغلات

200,000 دلار - 1,000,000 دلار

بله

ایجاد کسب‌وکار (ثبت شرکت)

55000 دلار آمریکا

بله

سرمایه گذاری در بورس قطر

خیر

سرمایه گذاری مستقیم

_

خیر

OVERVIEW
_

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در قطر

یک روش دیگر برای سرمایه گذاری، ثبت شرکت در قطر است. در گذشته خارجی‌ها در صورتی می‌توانستند در قطر شرکت ثبت کنند که یک فرد قطری ۵۱ درصد سهام شرکت را در اختیار داشته باشد. در سال ۲۰۱۹ قانون جدیدی تصویب شده که خارجی‌ها امکان مالکیت بیش از ۴۹% را داشته باشند.

 

در حال حاضر سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در بخش‌هایی مانند انرژی، کشاورزی، آموزش، گردشگری، صنعت، مشاوره، خدمات فنی، فناوری اطلاعات، بهره‌برداری از منابع طبیعی و … به‌صورت ۱۰۰ درصدی سرمایه گذاری کنند. در قطر، انواع متنوعی از شرکت‌ها برای ثبت و راه‌اندازی وجود دارند که در ادامه، انواع این شرکت‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

OVERVIEW
_

انواع شرکت‌ها و فرصت های سرمایه گذاری در قطر:

    1. شرکت با مسئولیت محدود (LLC):

       شرکت با مسئولیت محدود، رایج‌ترین ساختار تجاری در قطر است که به حداقل ۲۰۰ هزار ریال قطر (۵۵ هزار دلار) سرمایه نیاز دارد. این نوع شرکت باید حداقل از یک و یا حداکثر پنجاه سهام‌دار تشکیل شده باشد.


    1. شرکت تضامنی (Joint Liability Company):

       شما می‌توانید به همراه دو یا چند شریک، یک شرکت تضامنی را در قطر به ثبت برسانید. تمام شرکا در این نوع شرکت، مسئولیت یکسانی دارند.


    1. شرکت با مشارکت ویژه (Special Partnership Company):

       این نوع شرکت به‌نوعی یک شرکت خصوصی به شمار می‌رود که قرارداد تعهدات و حقوق آن را شرکا تعیین می‌کنند.


    1. شرکت سهامی عام قطر (Public Shareholding Company):

       شرکت سهامی عام شرکتی است که هر سهم از آن حداکثر ۱۰۰ ریال قطر قیمت دارد. برای تأسیس این نوع شرکت به حداقل پنج شریک نیاز است.


    1. شرکت سهامی خاص قطر (Private Shareholding Company):

       این نوع شرکت نمی‌تواند سهام خود را برای عموم عرضه کند و برای تأسیس آن به حداقل پنج سهام‌دار نیاز است.


    1. شرکت سهامی مختلط (Share Commandite Company):

       این شرکت دو نوع شریک مختلف دارد که هر کدام مسئولیت متفاوتی دارند.


    1. شرکت هلدینگ (Holding Company):

       شرکت هلدینگ می‌تواند به‌صورت سهامی یا با مسئولیت محدود تشکیل شود و سهام چند شرکت دیگر را کنترل می‌کند.


    1. شرکت منطقه آزاد (Freezone Company):

       این شرکت‌ها از مالکیت ۱۰۰ درصدی فرد خارجی، بازگرداندن سرمایه کامل، عوارض گمرکی صفر و همچنین مالیات بر درآمد شخصی صفر با مشوق‌های مختلف و نیروی کار ماهر بهره‌مند هستند.


    حالا با اطلاعات موجود در اختیار، شما می‌توانید بهترین تصمیم را برای سرمایه گذاری خود در قطر بگیرید.

OVERVIEW
_

دریافت پاسپورت قطر از طریق سرمایه گذاری

بر اساس رتبه‌بندی منتشر شده از سوی موسسه Passport Index در زمینه پاسپورت کشورهای مختلف، پاسپورت قطر در رتبه ۳۱ این رتبه‌بندی قرار دارد. افرادی که موفق به دریافت پاسپورت قطر از طریق سرمایه گذاری یا دیگر راه‌ها شده‌اند، می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به ۸۵ کشور دنیا سفر کنند.

 

کشور قطر از جمله کشورهای عضو حوزه خلیج فارس است که به سختی برای متقاضیان خود پاسپورت و اقامت دائم صادر می‌کنند.

 

قبل از دریافت پاسپورت قطر از طریق سرمایه گذاری، ابتدا باید به واسطه یکی از روش‌های ذکر شده در خصوص راه‌های سرمایه گذاری در قطر، اقدام به دریافت اقامت دائم کشور قطر کنید تا در نهایت مجاز به اخذ پاسپورت این کشور شوید.

OVERVIEW
_

مزایا و معایب سرمایه گذاری در قطر

مزایا:

  • داشتن سود زیاد در سرمایه گذاری‌ها
  • جذابیت بازار سرمایه در قطر به دلیل وجود ذخایر بزرگ نفت و گاز
  • موجودیت زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه گذاری در این کشور
  • اطمینان سرمایه‌گذاران به دلیل عضویت قطر در سازمان تجارت جهانی (WTO)
  • سادگی فرآیند استخدام در قطر
  • هزینه کم نیروی کار در قطر

معایب:

  • عدم مالکیت صد درصدی شرکت‌های راه‌اندازی شده یا ملک خریداری شده
  • عدم اختصاص اقامت دائم یا تابعیت به سرمایه‌گذاران خارجی
  •  سیستم پادشاهی در قطر که منجر به دسترسی محدود به اطلاعات بازار سرمایه گذاری شده و ممکن است نرخ ریسک در قطر در مقایسه با کشورهای دیگر برتر جهان پایین‌تری داشته باشد.
OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

در این مقاله، تمام جوانب مرتبط با سرمایه گذاری در قطر مورد بررسی قرار گرفت. ابتدا به معرفی کشور قطر و پیشرفت‌های آن در زمینه‌های مختلف پرداخته شد. سپس به توضیح راه‌های دریافت اقامت قطر از طریق سرمایه گذاری پرداخته شد و راه‌های دریافت پاسپورت قطر از طریق سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که نیاز به راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر دارید کافیست تا فرم ارزیابی زیر را جهت مشاوره رایگان سرمایه گذاری در قطر تکمیل فرمایید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *