صفر تا صد مهاجرت کادر درمان به انگلیس 2023

صفر تا صد مهاجرت کادر درمان به انگلیس 2023


صفر تا صد مهاجرت کادر درمان به انگلیس 2023

 

در این مقاله به مراحل مهاجرت کادر درمان به انگلیس و تمامی موارد مورد نیاز این امر میپردازیم. در ادامه خواهید خواند چرا مهاجرت کادر درمان به انگلیس در سال 2023 افزایش داشته و شرایط جدید چگونه بستری جهت سهولت مهاجرت کادر درمان به این کشور فراهم آورده است.

 

مراحل مهاجرت کادر درمان به انگلیس در سال 2023
کادر درمان بدون توجه به نوع رشته جهت دریافت ویزای انگلستان باید مراحل زیر را به درستی و با دقت طی کنند:

– آمادگی جهت شرکت در دوره‌ها و آزمون‎‌های تخصصی
– دریافت مدرک مورد نیاز زبان
– درخواست ویزا و کار
– ارسال درخواست و انتظار جهت پاسخ اداره مهاجرت انگلیس

اقدامات لازم برای مهاجرت کادر درمان به انگلیس در سال 2023:

آمادگی کادر درمان جهت شرکت در دوره‌ها و آزمون‌های تخصصی انگلستان
قبل از هر اقدامی باید بدانید که دولت انگلستان یک سری دوره‌ها و آزمون‌های تخصصی را قبل از ورود پزشکان و کادر درمان به سیستم پزشکی و بهداشتی این کشور برگزار می‌کند که متقاضی باید توان و آمادگی قبلی جهت سپری کردن و قبولی در آن‌ها را داشته ‌باشد. این دوره‌ها و آزمون‌ها برای پزشکان تحت عنوان PLAB اولیه و ثانویه و برای ماماها، پرستاران و کارشناسان اتاق عمل با عنوان CBT،ONP و OSCE برگزار می‌شود.

دریافت مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت کادر درمان به انگلیس
لازم است که کادر درمان در همه رشته‌های پزشکی به غیر از پرستاری، مامایی و تکنسین اتاق عمل مدرک آیلتس ۷ یا OET را داشته ‌باشند.

درخواست ویزا و کار برای مهاجرت کادر درمان به انگلیس
در این مرحله درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین ارسال می‌کنید. اگر همسر یا فرزند دارید برای آن‌ها نیز باید به صورت جداگانه درخواست ویزا بدهید. پس از ارسال درخواست باید مدارک مورد نیاز که در بخش انتهایی همین مطلب به آن اشاره کرده‌ایم را جهت ارائه به سفارت انگلیس آماده کنید.

ارسال درخواست و انتظار جهت پاسخ اداره مهاجرت انگلستان
بهترین کار این است که قبل از ارسال درخواست برای مهاجرت کادر درمان به انگلیس از شرایط کار در این کشور، بیمارستان‌های مهم و معتبر انگلیس و … آگاه بوده و در نهایت محل درمانی مورد نظر خود را انتخاب کرده‌ باشید؛ زیرا در این مرحله به تاییدیه آن مرکز نیاز دارید. پس از انجام اینکار درخواست کار را ارسال کرده و منتظر تایید می‌مانید. ویزای کادر درمان درست مانند ویزای کار این کشور است که تا مدت پنج سال اعتبار دارد و می‌توان آن را برای چندین بار تمدید کرد.

شرایط مهاجرت کادر درمان به انگلیس:  قبل از آنکه درباره مهاجرت کادر درمان به انگلیس توضیح دهیم، ابتدا باید بگوییم که این کشور پذیرای همه افرادی است که در عرصه‌های پزشکی به شکل تخصصی مشغول هستند. اما در این میان پرستاران، پزشکان عمومی، ماما، تکنسین اتاق عمل، چشم پزشکان، دندان پزشکان، متخصصین زیبایی، پوست و مو، مغز و اعصاب، اطفال و داخلی فرصت‌های بهتری را پیش رو دارند. مهاجرت از این طریق برای پزشکان و پرستاران دارای شرایط تقریبا یکسانی است که در ادامه مقاله به تفصیل درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

شرایط و قوانین مهاجرت پرستاران و ماما و تکنسین اتاق عمل به انگلستان
دولت انگلستان با تخصیص بودجه حمایتی ۴۶۵ میلیون پوندی جهت رفاه بیشتر و حمایت قدرتمندانه‌تر از سیستم پزشکی و کادر درمان، به راستی شرایطی ایده‌آل را برای کار و زندگی پزشکان و فعالان این عرصه فراهم کرده ‌است و همین امر نیز باعث افزایش مهاجرت کادر درمان به انگلیس در سال 2023 شده است.

در این میان پس از کرونا و شرایط بحرانی‌ای که بر جهان حاکم کرد قشر پرستار، ماما و تکنسین اتاق عمل بیش از پیش مورد حمایت دولت‌ها به ویژه دولت انگلیس قرار گرفتند؛ از این رو مقرر شد این گروه از مهاجران می‌توانند برای گذراندن یک دوره حداقل ۱۲ ماهه ویزای بهداشت و مراقبت را اتخاذ کنند تا بدین شکل از نزدیک با شرایط کار و … در انگلیس آشنا شوند.

از جمله قوانین و شرایط مهاجرت پرستاران، ماماها و تکنسین‌های اتاق عمل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– ثبت نام و پر کردن فرم ارزیابی برای مهاجرت کادر درمان به انگلیس
– شرکت در آزمونCBT پرستاری
– شرکت در آزمون OSCE
– برنامه ONP

ثبت نام و پر کردن فرم ارزیابی مهاجرت کادر درمان به انگلیس
در اولین قدم از پروسه مهاجرت کادر درمان به انگلیس، پرستار یا ماما باید در شورای پرستاری و مامایی این کشور ثبت نام کند و فرم خود ارزیابی NMC را تکمیل نماید. در این فرم پنج عنوان؛ پرستار بزرگسال، ماما، پرستار کودک، پرستار سلامت روان و پرستار رشته‌های کم توان و اختلال یادگیری وجود دارد که متقاضی باید متناسب با تخصص و تجربه خود آن را پر کند.

شرکت در آزمون CBT پرستاری برای مهاجرت کادر درمان به انگلیس
این آزمون ۱۲۰ سوالی آنلاین، در چندین مرکز آزمون معتبر در جهان برگزار می‌گردد. مدت زمان آن ۴ ساعت بوده و در صورت مردود شدن متقاضی تا ۲ بار فرصت دارد مجددا در آزمون شرکت نماید. برای قبولی در این آزمون باید حداقل ۶۸ درصد نمره کل را کسب نمود. سوالات آزمون CBT مجموعه‌ای از سوالات عمومی و سوالات مبتنی بر شایستگی‌های تخصصی پرستاران اعمم از ICU,CCU, NICU , Mental Health است.

شرکت در آزمون OSCE برای مهاجرت کادر درمان به انگلیس
پس از گذراندن آزمون سی.بی.تی متقاضی موظف است در آزمون OSCE یا آزمون پرستاری بالینی شرکت کند. در این آزمون که در خود انگلیس برگزار می‌شود پرستار یا ماما باید بتواند در شرایط شبیه سازی ‌شده مهارت‌های خود را محک بزند.

برنامه ONP برای مهاجرت کادر درمان به انگلیس
پس از قبولی در دو آزمون قبلی که معمولا پس از ۱۵ روز جواب آن از طریق ایمیل اعلام می‌شود، متقاضی باید یک دوره ۲۰ روزه را تحت عنوان ONP بگذراند و در محیط کاملا واقعی تمرینات عملی را انجام دهد، تا آماده ورود به سیستم پزشکی درمانی انگلیس شود.

نکته : مهاجرت ماما به انگلیس، مهاجرت پرستاران و کارشناسان مامایی به انگلیس در صورتی که دارای توان جسمی و سلامت کافی باشند هیچ محدودیت سنی ندارد! البته بهتر است تا پیش از پنجاه سالگی جهت مهاجرت از این طریق اقدام کنید. همچنین بد نیست بدانید که طبق قوانین مهاجرتی انگلیس متقاضیان پس از ده سال کار و فعالیت در خاک انگلستان می‌توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند.

شرایط و قوانین مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به انگلستان
مهاجرت کادر درمان به انگلیس برای پزشکان و فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی به این صورت است که این دسته از متقاضیان موظف هستند در آزمون جامع PLAB شرکت نمایند. این آزمون دانش و مهارت‌های مهاجرین کادر درمان را مورد ارزیابی و بررسی تخصصی و فنی قرار می‌دهد.

این آزمون دارای دو بخش کلی است:

– بخش اول به صورت کتبی و چند گزینه‌ای با ۱۸۰ سؤال در بریتانیا و بعضی کشورهای دیگر برگزار می‌شود که نزدیک‌ترین کشور به ایران امارات متحده عربی است.
– بخش دوم که به صورت عملی و بالینی برگزار می‌شود، توانایی و مهارت متقاضی را در شرایط حاد و اورژانسی می‌سنجد.
در واقع بخش عمومی ۱۶ سناریو پزشکی دارد که هر کدام حدودا ۸ دقیقه زمان می‌برد. آزمون عملی PLAB در شهر منچستر انگلیس برگزار می‌شود.

متقاضیانی که در رشته دندانپزشکی فعالیت می‌کنند باید در آزمونی تحت عنوان ORE شرکت کنند. این آزمون نیز مشابه آزمون پیلب بوده و دارای دو بخش ORE1 یا عمومی و ORE2 یا عملی است که متقاضیان باید در مجموع حد نصاب نمره قبولی در هر دو آزمون را کسب نمایند.

به طور کلی پزشکان عمومی و سایر رشته‌های آن جهت اخذ ویزای کادر درمان به انگلیس باید این سه مرحله را طی کنند:

– دریافت مدرک آیلتس ۷ یا نمره B در آزمون OET
–  شرکت و قبولی در آزمون‌ PLAB انگلستان یک و دو
– دریافت تاییدیه از McMC و ورود به بازار کار

نکته مهم در مورد آزمون OET
مدرک زبان OET مدرکی هم‌تراز با مدرک آیلتس آکادمیک و تافل است. این مدرک مهارت‌های زبانی کادر درمان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

طبق این مدرک آزمونی برای سنجش مهارت‌های تخصصی زبان کادر درمان در ۱۳ردیف شغلی مرتبط با سیستم درمانی و پزشکی اعم از دندانپزشکی، پرستاری، رادیوگرافی، پزشکی، دامپزشکی، فیزیوتراپی، آسیب شناسی گفتاری، داروسازی، بینایی سنجی، متخصصین حوزه تغذیه و متخصصین حوزه پا برگزار می‌شود.

این آزمون دارای بخش‌های مختلفی از جمله: شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن بر پایه و ‌اساس موارد پزشکی و پیراپزشکی است. کشورهای ترکیه و امارات، نزدیک‌ترین مراکز بین‌المللی برگزار کننده این آزمون به کشور ایران هستند.

پاسخ آزمون OET معمولا ۱۵ روز کاری پس از برگزاری به صورت آنلاین اعلام می‌شود. نمره‌ بندی آزمون از ۰ تا ۵۰۰ است که نمره ۳۵۰ تا ۴۰۰ نمره عالی محسوب شده و معادل نمره ۷ تا ۷.۵ آیلتس است.

لازم به ذکر است که رشته‌های پرستاری، مامایی و تکنسین اتاق عمل می‌توانند پس از انجام مراحل اخذ ویزا جهت ارائه مدرک زبان اقدامات لازم را انجام دهند و در کلاس‌ها رایگان زبان در انگلستان شرکت کنند.

معرفی بهترین بیمارستان ‌های انگلیس جهت مهاجرت کادر درمان

سازمان NHC اصلی‌ترین و مهم‌ترین سازمان تنظیم کننده قوانین پزشکی در کشور انگلستان است که کلیه مدارک و بیمارستان‌های کشور زیر نظر آن فعالیت می‌کنند. این بیمارستان‌ها به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند.

در این بیمارستان‌ها و مراکز انجام کلیه کارهای پزشکی، پیراپزشکی و …. تنها به دستور پزشک مربوطه انجام می‌شود. بیمارستان آرشام، ادن بروک، بدفورد، آلبرت هی، ایردیل و … جزو بهترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های این کشور هستند.

هزینه‌ های زندگی در انگلستان
با اینکه انگلستان یکی از گران‌ترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود، اما حمایت دولت و حقوق و دستمزد قشر پرستار و پزشک به اندازه‌ای هست که با توجه به مهارت و تخصص خود بتوانند از پس یک زندگی ایده‌آل برآیند. در همین راستا مهاجرت کادر درمان به انگلیس می‌تواند گام بزرگی در جهت پیشرفت زندگی حرفه‌ای این افراد باشد‌.

مهاجرین باید قبل از تصمیم جهت مهاجرت به انگلستان هزینه‌های اولیه جهت اخذ ویزای کادر درمان و سایر هزینه‌ها اعم از هزینه مسکن،مالیات، انرژی، حمل و نقل، مواد غذایی،پوشاک، هزینه‌های بهداشت و درمان و … را در نظر داشته ‌باشند تا با آگاهی بیشتر جهت کوچ به این کشور اقدام نمایند.

گفتنی است قوانین مالیاتی این کشور به کسانی که بیشتر از ۱۸۳ روز در انگلستان ساکن باشند و حقوق بالای ۱۱.۸۵۰ پوند دارند تعلق می‌گیرد. هم چنین انگلستان جزو کشورهایی است که بالاترین نرخ محاسبه انرژی را دارد.

مزایای مهاجرت کادر درمان به انگلیس
کشور انگلیس به عنوان یکی از مرفه‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی از ثبات اقتصادی بالا و تورم پایینی برخوردار است؛ بنابراین می‌تواند یکی از بهترین مقاصد جهت مهاجرت کادر درمان باشد.

مهاجرت کادر درمان به انگلیس تحت شرایط و ضوابط خاصی امکان‌پذیر است. داشتن اعتبار علمی بالای دانشگاه‌ها، ثبات اقتصادی عالی، تنوع فرهنگی بالا، حمایت عالی از کادر پزشکی و درمانی، زبان رسمی انگلستانی، سطح رفاه اجتماعی مطلوب و … از جمله مزایایی است که انگلستان را علیرغم هزینه‌های بالای زندگی در آن، به مقصدی ایده‌آل جهت مهاجرت پزشکان، پرستاران و سایر فعالان این دسته از مشاغل قرار داده ‌است.

ما در این مقاله شرایط مهاجرت پرستاران، پزشکان، دندان پزشکان،مدارک لازم، نحوه شرکت در آزمون‌ها و دوره‌های تخصصی، هزینه‌های مهاجرت، مزایای اخذ ویزای کادر درمان انگلستان و … را به تفصیل شرح دادیم.

 
 

گذرنامه معتبر
ارائه پاسپورت و شناسنامه
دو عدد عکس پرسنلی رنگی تمام رخ
تکمیل فرم درخواست ویزای کشور انگلستان
ارائه مجوز معتبر از نظام مربوطه جهت انجام فعالیت‌های پزشکی
رزومه کاری و عملی معتبر و ترجمه‌شده
ترجمه مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات متقاضی
پرداخت هزینه‌های مربوط به صدور ویزا و ارائه فیش‌های آن
ارائه مدرک زبان با نمره بالای ۷.۵
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
ارائه گواهی سلامت جسم و روان

مهاجرت کادر درمان به کانادا

به عنوان کادر درمان یا یک متخصص مراقبت های بهداشتی، ممکن است به فکر مهاجرت به کانادا باشید تا از فرصت های متعددی که در اختیار دارید استفاده کنید. تقاضا برای  کادر درمان وکارکنان مراقبت های بهداشتی در کانادا در حال افزایش است و سیستم مهاجرت این کشور برنامه هایی را طراحی کرده است که متخصصان ماهری مانند شما را جذب کند. در طی یک مقاله جداگانه مهاجرت کادر درمان به کانادا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مهاجرت کادر درمان به کانادا

آلمان کشوری است که دوستانه ترین سیاست های مهاجرتی را برای کادر درمان دارد. جای تعجب نیست که مهاجرت کادر درمان به آلمان انقدر پرطرفدار بوده و پرستاران اینقدر به آلمان مهاجرت می کنند! اکثر مهاجرانی که از کشورهای جهان سوم به آنجا می روند، این کار را به دنبال کیفیت زندگی بالاتر و بهبود وضعیت اقتصادی خود انجام می دهند. آلمان همچنین برای کسانی که در آن زندگی می کنند مزایایی دارد. بزودی در طی یک مقاله جداگانه، مزایای  مهاجرت به آلمان به عنوان کادر درمان و اینکه چرا برای بسیاری انتخاب جذابی است را بررسی خواهیم کرد.

مهاجرت کادر درمان به آلمان
 

دریافت فرم مشاوره و تکمیل فرم ارزیابی مهاجرتی

 

با اخذ ویزای انگلیس از مزایای دیگری به شرح زیر نیز بهره‌مند می‌شوند:

– عدم نیاز به ارائه سند تمکن مالی جهت اخذ ویزا
– اعطای ویزای کار به همسر متقاضی و فرزندان زیر ۱۸ سال وی
– امکان تحصیل رایگان فرزندان متقاضی
– استقبال کارفرما از متقاضی و پیکاپ فرودگاهی
– اختصاص منزل مسکونی به شکل رایگان برای پرستاران
– پرداخت هزینه‌های ویزا جهت انجام آزمون‌ها و… به شرط اقدام از طریق مجاری مورد تایید وزارت بهداشت و درمان انگلستان
– تخصیص بلیط رایگان برای سفر کادر درمان به انگلستان
– بالا بودن حقوق و سطح رفاه اجتماعی
– دریافت ویزای دائم به وسیله ویزا کادر درمان
– بالا رفتن وجه کاری و پیشرفت حرفه‌ای
– تعطیلات با حقوق برای پرستاران و ماماها

 
 
 
 
 
 
 
 
 

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *