هزینه زندگی در قطر 2024 مخارج زندگی در قطر

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

Qatar
_

مخارج و هزینه زندگی در قطر 2024

هزینه زندگی در قطر: قطر بدون شک یکی از کشورهای گران قیمت‌ تر در خاورمیانه است. هزینه زندگی در قطر - به ویژه در پایتخت، دوحه - با شهرهای بزرگ دیگر در سراسر جهان قابل مقایسه است. به دلیل واردات زیاد غذا، می‌توانید انتظار داشته باشید که بیشتر برای آن پرداخت کنید نسبت به آنچه که به طور معمول انجام می‌دهید. به همین ترتیب، مسکن در این کشور ثروتمند گران است. با این حال، دستمزدها بالا است و با عدم وجود مالیات بر درآمد شخصی برای پرداخت، شما همه چیزی که درآمد می‌کنید را نگه می‌دارید.

مهاجرت فوری به قطر

همین الان کلیک کنید و مشاوره مهاجرتی دریافت کنید

OVERVIEW
_

راهنمای مفید هزینه زندگی در قطر شامل موضوعات زیر است:

  •       هزینه زندگی عمومی و استانداردهای زندگی در قطر
  •       حقوق و دستمزد در قطر
  •       هزینه‌های مسکن در قطر
  •       هزینه‌های اجاره در قطر
  •       قیمت‌های ملک در قطر
  •       هزینه صورتحساب‌های خانگی در قطر
  •       صورتحساب‌های ابزار میزبانی در قطر
  •       ارتباطات در قطر
  •       هزینه‌های درمان در قطر
  •       هزینه مراقبت از کودکان در قطر
  •       هزینه‌های تحصیل در قطر
  •       هزینه غذا و نوشیدنی در قطر
  •       خواروبار در قطر
  •       رستوران‌ها در قطر
  •       بیر، شراب و الکل در قطر
  •       قهوه در قطر
  •       هزینه‌های حمل‌ونقل در قطر
  •       حمل‌ونقل عمومی در قطر
  •       حمل‌ونقل خصوصی در قطر
  •       لباس در قطر
  •       فعالیت‌های تفریحی در قطر
  •       مالیات و امنیت اجتماعی در قطر
  •       کمک هزینه‌های زندگی در قطر

همیـــن الان مشــــاوره بگیر...

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

OVERVIEW
_

هزینه عمومی زندگی و استانداردهای زندگی در قطر

شاخص هزینه زندگی جهانی Mercer برای سال 2023 دوحه را در رتبه 88 از مجموع 209 شهر قرار داد. این بدان معناست که دوحه ارزان‌تر از دبی، ریاض، شهر کویت و مسقط است. اما در عمل، شما تفاوت بیشتری در هزینه و ثروت متوجه خواهید شد.

OVERVIEW
_

چشم انداز زندگی در قطر

هزینه‌های شما در قطر به طور چشمگیری بستگی به سبک زندگی و خانواده‌تان دارد. اگر مجرد هستید، در مسکن مناسب زندگی می‌کنید و اغلب با دوستانتان تحرک می‌کنید، به عنوان مثال، احتمالاً در نظر گرفتن هر ماه حدود ۱۵٬۰۰۰ ریال قطری هزینه خواهید کرد. از سوی دیگر، یک خانواده چهار نفره که در یک ویلا زندگی می‌کنند، احتمالاً حدود ۳۵٬۰۰۰ ریال قطری هزینه خواهند کرد. اما اگر برای یک شغلی که مسکن شرکت یا کمک هزینه مسکن را فراهم می‌کند، درخواست داده باشید، می‌توانید تخمین‌های خود را حدود ۳۰٪ کاهش دهید.

 

اگر سبک زندگی یک مهاجر غربی متوسط در قطر را دنبال می‌کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که هزینه زندگی مشابه آنچه در اروپا مشاهده می‌کنید باشد. هزینه‌های ابزار میزبانی به طور قابل توجهی کمتر خواهد بود زیرا بیشتر به طور گسترده‌ای حمایت می‌شوند، با این حال غذا و نوشیدنی‌ها گرانتر خواهند بود.

 

درباره کیفیت زندگی، قطر در زمینه هزینه زندگی و مسکن، تفریح و فرهنگ، فعالیت‌های فضای باز و تحمل به خوبی رتبه‌بندی نمی‌شود. با این حال، مهاجرانی که در آنجا زندگی می‌کنند از عدم مالیات، ایمنی خوب و خدمات بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

OVERVIEW
_

حقوق و دستمزد در قطر

حقوق و دستمزدها در قطر، به طور میانگین با آنچه در اروپا است واگذار می‌شوند؛ با این حال، از آنجا که هیچ مالیاتی بر درآمد وجود ندارد، درآمد خالص شما از بسیاری از کشورهای دیگر بسیار بیشتر خواهد بود، که این امر آن را به مکانی ایده‌آل برای کار جستجو می‌کند.

در زیر چند حقوق ماهیانه متوسط در قطر آورده شده است (برای ارجاع، حداقل حقوق در قطر به میزان ۱٬۰۰۰ ریال قطری در ماه تعیین شده است):

  •       مدیر فناوری اطلاعات: ۴۴٬۰۰۰–۵۸٬۰۰۰ ریال قطری
  •       وکیل: ۳۵٬۰۰۰–۴۵٬۰۰۰ ریال قطری
  •       پزشک: ۳۵٬۰۰۰–۴۲٬۰۰۰ ریال قطری
  •       مدیر مالی: ۳۰٬۰۰۰–۴۲٬۰۰۰ ریال قطری
  •       معلم: 10,000 ریال قطری

علاوه بر حداقل حقوق، کارفرمایان باید اگر اینها را به کارگران ارائه ندهند، یک بودجه ۳۰۰ ریال برای غذا و ۵۰۰ ریال برای مسکن پرداخت کنند.

موقعیت شغلی

درآمد ماهانه به دلار

سرپرست تعمیر و نگهداری (Maintenance Supervisor)

1000 دلار

مکانیک خودرو (auto mechanic)

1000 دلار

پزشک عمومی (general practitioner)

۳٬۲۳۳ دلار

پرستار (Nurse)

۱٬۵۶۶ دلار

روانشناس بالینی (clinical psychologist)

2100 دلار

سرآشپز (head chef)

2000 دلار

مهندس برنامه‌ ریزی (planning engineer)

۲٬۴۰۵ دلار

متخصص بازاریابی (marketing specialist)

۱٬۷۵۹ دلار

OVERVIEW
_

هزینه‌ های مسکن در قطر

هزینه‌ های اجاره خانه در قطر

مسکن اجاره ای در دوحه می‌تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد - از آپارتمان‌های استودیو ساده تا ویلای لوکس. بیشتر مهاجران در اماکنی زندگی می‌کنند که امکاناتی مانند استخرها، باشگاه‌ها و میدان بازی را شامل می‌شوند؛ با این حال، ساختمان‌های آپارتمان مستقل، خانه‌های شهری و ویلای مستقل نیز برای اجاره در دسترس هستند. بیشتر املاک اجاره ای بدون مبلمان هستند، بنابراین شما باید هزینه خرید مبلمان را در نظر بگیرید.

OVERVIEW
_

هزینه خرید خانه در قطر

در دوحه، قیمت‌ها از حدود ۹٬۰۰۰ ریال قطری بر متر مربع شروع می‌شود و تا ۲۵٬۰۰۰ ریال قطری بر متر مربع افزایش می‌یابد؛ میانگین حدود ۱۵٬۰۰۰ ریال قطری است. در جزیره، یک پروژه با سبک ریویرا در ساحل دوحه، هزینه یک آپارتمان یک خوابه بین ۱٬۲۰۰٬۰۰۰ و ۲٬۱۰۰٬۰۰۰ ریال قطری است. اگر به دنبال وام مسکن در قطر هستید، باید بدانید که حدود ۴۸٪ از درآمد شما هستند و نرخ بهره برای وام ۲۰ ساله ۵٪ است.

 

نام شهر

هزینه خرید مسکن در مرکز شهر

هزینه خرید مسکن در حاشیه شهر

هزینه اجاره ماهانه مسکن یک خوابه در مرکز شهر

هزینه اجاره ماهانه مسکن یک خوابه در حاشیه شهر

دوحه

متری ۴٬۹۹۶ دلار

متری ۳٬۷۸۷ دلار

۱٬۸۰۵ دلار

۱٬۱۳۸ دلار

الریان

متری ۲٬۸۰۰ الی ۴٬۲۰۰ دلار

متری ۱٬۷۰۰ الی ۲٬۵۰۰ دلار

۱٬۰۹۸ دلار

۸۲۴ دلار

الوکره

متری ۲٬۵۰۰ الی ۳٬۵۰۰ دلار

۱٬۰۶۴ دلار

۷۵۵.۵۵ دلار

الخور

۶۸۶.۸۶ دلار

۶۰۴.۴۴ دلار

الخویر

۶۰۴.۴۴ دلار

۴۹۴.۵۴ دلار

مروارید قطر

۶٬۴۹۶ دلار

۳٬۴۳۴ دلار

۲٬۸۰۸ دلار

۲٬۷۴۷ دلار

OVERVIEW
_

هزینه صورتحساب‌ های خانگی در قطر

صورتحساب هایی مانند برق، گاز و آب توسط دولت قطر به صورت جزئی حمایت می‌شوند، بنابراین این خدمات به طور کلی ارزان‌تر از آنچه در کشورهای اروپایی پیدا می‌کنید هستند. به طور میانگین، می‌توانید انتظار داشته باشید که حدود ۲۵۰ ریال قطری در ماه برای قبوض خانگی خود در قطر هزینه کنید؛ اما این می‌تواند تا بیش از ۴۰۰ ریال قطری در تابستان افزایش یابد، زمانی که به کولر گازی و تهویه هوا برای خنک کردن خود وابسته هستید.

نام شهر

هزینه ماهانه قبوض (آپارتمان ۸۵ متری)

هزینه ماهانه تلفن (یک دقیقه)

هزینه ماهانه اینترنت

دوحه

۱۱۳.۷۳ دلار

۰.۲۲ دلار

۸۸.۹۸ دلار

الریان

۵۰.۸۶ دلار

۰.۲۴ دلار

۸۶.۸۹ دلار

الوکره

۵۹.۹۹ دلار

۰.۲۴ دلار

۸۶.۸۹ دلار

الخور

۵۹.۹۹ دلار

۰.۲۴ دلار

۸۶.۸۹ دلار

الخویر

۵۹.۹۹ دلار

۰.۲۴ دلار

۸۶.۸۹ دلار

مروارید قطر

۱۱۳.۷۳ دلار

۰.۲۴ دلار

۸۸.۹۸ دلار

OVERVIEW
_

ارتباطات در قطر

هزینه‌ های ارتباطات در قطر به طور کلی بسیار بیشتر از آنچه در سایر نقاط جهان پیدا می‌کنید، به خصوص در مقایسه با اروپا و آمریکای شمالی. البته، این بستگی به نوع بسته‌ای که دریافت می‌کنید و کدام ارائه‌دهنده تلفن همراه در قطر را انتخاب می‌کنید دارد. با اینکه هزینه‌ها بالا است، اما سخت است زندگی در قطر را بدون یک گوشی همراه تصور کرد، زیرا بسیاری از خدمات عمومی (شامل بانک‌ها و حمل و نقل عمومی) بر روی برنامه‌های موبایل خود به کاربران خدمت می‌کنند.

 

وودافون بسته‌های تلفن همراه را با قیمت‌های بین ۱۰۰ و ۵۰۰ ریال قطری ارائه می‌دهد، که قیمت آن‌ها به طور مقایسه‌ای بسیار گران است، اما شامل مقادیر بزرگی از داده‌ها است. ارائه دهنده محلی، اوریدو، اینترنت، خط زمینی و تلویزیون را در بست ه‌های هوشمند (اما گران) با قیمت‌های بین ۳۶۵ و ۶۵۰۰ ریال قطری در ماه ارایه می کند.

OVERVIEW
_

هزینه‌ های بهداشت در قطر

سیستم بهداشتی کمپانی پزشکی حمد، کمی متفاوت عمل می‌کند - و احتمالاً گران‌تر از هرجای دیگری که به آن عادت دارید خواهد بود. سیستم بهداشتی دولتی، هماد، به تمام کاربران ثبت‌نام‌شده مراقبت اورژانس رایگان ارائه می‌دهد. افرادی که بیمه شده‌اند می‌توانند انتظار داشته باشند که برای مراجعه به پزشک مبلغ ۲۵ ریال قطری را پرداخت کنند. همچنین شما دارای گزینه‌ای هستید که کارت سلامت حمد را با هزینه ۱۰۰ ریال قطری در سال دریافت کنید. این به شما امکان می‌دهد که به طور رایگان به مرکز مراقبت‌های اولیه سلامت مراجعه کنید.

OVERVIEW
_

هزینه پزشک در قطر

به دلیل اینکه ممکن است دوره و هزینه درمان‌ بیماری طول بکشد و بالا برود، بیشتر مهاجران انتخاب می‌کنند که بیمه سلامت خصوصی را از طریق شرکت های ارائه دهنده این خدمات تهیه کنند. این به معنای این است که شما از بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی استفاده خواهید کرد. اگر بیمه شده‌اید، هزینه مراجعه به دکتر در بیمارستان خصوصی معمولاً بین ۱۰۰ و ۲۵۰ ریال قطری است؛ برای پزشک متخصص، این هزینه می‌تواند به ۲۵۰-۶۰۰ ریال قطری افزایش یابد.

 

گفته می‌شود که یک قانون اخیر نشان می‌دهد که مهاجران دیگر دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی عمومی نخواهند داشت، و کارفرمایان باید بیمه سلامتی را برای کارمندان خارجی فراهم کنند.

OVERVIEW
_

هزینه پزشک در قطر

به دلیل اینکه ممکن است دوره و هزینه درمان‌ بیماری طول بکشد و بالا برود، بیشتر مهاجران انتخاب می‌کنند که بیمه سلامت خصوصی را از طریق شرکت های ارائه دهنده این خدمات تهیه کنند. این به معنای این است که شما از بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی استفاده خواهید کرد. اگر بیمه شده‌اید، هزینه مراجعه به دکتر در بیمارستان خصوصی معمولاً بین ۱۰۰ و ۲۵۰ ریال قطری است؛ برای پزشک متخصص، این هزینه می‌تواند به ۲۵۰-۶۰۰ ریال قطری افزایش یابد.

 

گفته می‌شود که یک قانون اخیر نشان می‌دهد که مهاجران دیگر دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی عمومی نخواهند داشت، و کارفرمایان باید بیمه سلامتی را برای کارمندان خارجی فراهم کنند.

OVERVIEW
_

هزینه مراقبت از کودکان در قطر

در حالی که مجموعه‌ای از مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌های خصوصی در قطر وجود دارد، بیشتر آن‌ها را در دوحه خواهید یافت. برای ثبت‌نام تمام‌وقت، هزینه‌ها می‌توانند بین ۲٬۰۰۰ تا ۴٬۰۰۰ ریال قطری در ماه متغیر باشند. بسیاری از مهاجران همچنین انتخاب می‌کنند که پرستار کودک یا مربی بچه‌، استخدام کنند، با این حال، هزینه‌ها برای نگهداری از کودکان در قطر به این که شما به چه صورت نیاز به این خدمات دارید(پاره وقت- تمام وقت)، پرستار یا مربی کودک چه مهارت‌هایی دارد و نوع خدماتی که ارائه می‌دهند، بستگی دارد.

 

پرستارهای کودک به طور معمول بین ۲۵ و ۳۵ ریال قطری در ساعت (یا ۷۵-۱۰۰ ریال قطری در روز) هزینه خواهند داشت، و همچنین باید هزینه حمل‌ونقل تا حداکثر ۲۵ ریال قطری را در نظر بگیرید. معمولا به پرستاران کودک بسته به اینکه در خانه مراقب کودک باشند یا در خارج از آن معمولاً حدود ۱٬۵۰۰ تا ۲٬۵۰۰ ریال قطری پرداخت می‌شود.

OVERVIEW
_

هزینه‌ های تحصیل در قطر

اگرچه قطر یک سیستم آموزش عمومی رایگان نسبتاً خوب دارد، اما فقط برای قطری ها قابل دسترسی است. بنابراین، اگر قصد دارید کودکان خود را به مدرسه‌ای در قطر بفرستید، باید آن‌ها را در مدارس بین‌المللی خصوصی ثبت نام کنید. شهریه پایه برای مدارس ابتدایی از ۲۵٬۰۰۰ تا ۵۰٬۰۰۰ ریال قطری در سال متغیر است، و این هزینه می‌تواند تا ۸۰٬۰۰۰ ریال قطری در سال برای دبیرستان بالا برود. همچنین باید هزینه‌های حمل و نقل، لباس‌ها، فعالیت‌های آموزشی و غیره را در نظر بگیرید. این مسأله بدون شک گران‌تر از آموزش عمومی در اروپا و بقیه جهان غربی است، با این حال، میانگین هزینه آموزش خصوصی در جهان با آن برابر است.

 

در قطر دو دانشگاه محلی اصلی وجود دارد، همچنین شعبه‌های محلی از دانشگاه‌های برتر بین‌المللی مانند کارنگی ملون، نورتوسترن و جورج‌تاون وجود دارد. شهریه ممکن است تا ۱۰۹٬۰۰۰ ریال قطری در هر نیمسال برسد، که تنها کمی ارزان‌تر از شهریه‌های دولتی در ایالات متحده است، اما گران‌تر از شهریه‌های بین‌المللی در انگلیس و استرالیا است.

OVERVIEW
_

هزینه غذا و نوشیدنی در قطر

خریدهای غذایی در قطر

با توجه به اینکه بسیاری از مواد غذایی قطر وارداتی است، می‌توانید انتظار داشته باشید که قیمت مواد خوراکی از جاهایی مانند انگلیس، اروپا و ایالات متحده بالاتر باشد. به طور میانگین، باید انتظار داشته باشید که هر ماه بین ۱۰٪ و ۲۰٪ از درآمد خود را برای مواد غذایی هزینه کنید. به عنوان مثال، در زیر چند مورد از مواد خوراکی پر مصرف آمده است:

  •       1 لیتر شیر: ۷ ریال قطری
  •       1 نان: ۵ ریال قطری
  •       1 دسته تخم‌مرغ: ۱۵ ریال قطری
  •       1 کیلو موز: ۵ ریال قطری
  •       1.5 لیتر آب: ۲ ریال قطری

مواد خوراکی

هزینه در دوحه

هزینه در الریان

هزینه در الوکره

هزینه در الخور

هزینه در الخویر

هزینه در مروارید قطر

شیر (یک لیتر)

۲.۰۳ دلار

۱.۹۲ دلار

۱.۹۳ دلار

۱.۹۳ دلار

۱.۹۲ دلار

۱.۹۳ دلار

نان (نیم کیلو)

۱.۵۷دلار

۱.۳۶ دلار

۱.۳۶ دلار

۱.۳۶ دلار

۱.۳۶ دلار

۱.۵۷ دلار

برنج (یک کیلو)

۱.۹۵ دلار

۱.۵۵ دلار

۱.۵۵ دلار

۱.۵۵ دلار

۱.۵۵ دلار

۱.۸۹ دلار

تخم‌مرغ (۱۲ عدد)

۲.۷۷ دلار

۲.۷ دلار

۲.۷ دلار

۲.۷ دلار

۲.۷ دلار

۲.۷۷ دلار

پنیر محلی (یک کیلو)

۱۰.۶۳ دلار

۸.۶۳ دلار

۸.۶۳ دلار

۸.۶۳ دلار

۸.۶۳ دلار

۱۰.۶۳ دلار

مرغ (یک کیلو)

۶.۲۲ دلار

۶.۶۱ دلار

۷.۹۴ دلار

۷.۹۴ دلار

۶.۶۱ دلار

۶.۶۱ دلار

گوشت (یک کیلو)

۱۰.۹۸ دلار

۱۰.۵۱ دلار

۱۰.۵۱ دلار

۱۰.۵۱ دلار

۱۰.۵۱ دلار

۱۰.۹۸ دلار

سیب (یک کیلو)

۱.۹۹ دلار

۱.۹۲ دلار

۱.۹۲ دلار

۱.۹۲ دلار

۱.۹۲ دلار

۱.۹۶ دلار

پرتقال (یک کیلو)

۱.۷۷ دلار

۱.۶۸ دلار

۱.۶۸ دلار

۱.۶۸ دلار

۱.۶۸ دلار

۱.۷ دلار

سیب‌زمینی (یک کیلو)

۱.۱۳ دلار

۱.۰۹ دلار

۱.۲۴ دلار

۱.۲۴ دلار

۱.۰۹ دلار

۱.۱۳ دلار

پیاز (یک کیلو)

۰.۹۶ دلار

۰.۹۵ دلار

۱.۴۴ دلار

۱.۴۴ دلار

۰.۹۵ دلار

۰.۹۶ دلار

گوجه‌فرنگی (یک کیلو)

۱.۴ دلار

۱.۲۱ دلار

۱.۲۱ دلار

۱.۲۱ دلار

۱.۲۱ دلار

۱.۴ دلار

آب‌معدنی (۱.۵ لیتر)

۰.۵۴ دلار

۰.۵ دلار

۰.۵۲ دلار

۰.۵۲ دلار

۰.۵ دلار

۰.۵۲ دلار

OVERVIEW
_

قیمت رستوران‌ها در قطر

مانند هر کشور دیگری، قطر میزبان مجموعه‌ای گسترده از رستوران‌ها است. شما هر چیزی از رستوران های اختصاصی و شیک تا رستوران‌های زنجیره‌ای و مکان‌های کوچک را میتوانید تجربه کنید. برای درک بهتر موضوع، یک وعده غذای فست فود در رستوران مک‌دونالدز احتمالاً حدود ۲۵ ریال قطری برای شما هزینه خواهد داشت؛ این مقدار هزینه مشابه قیمت رستوران‌های محلی معمولی است. قیمت‌ها برای مکان‌های شیک به طرز قابل توجهی بالاتر می‌رود.

 

برای سه وعده اصلی غذا برای دو نفر در یک رستوران متوسط، می‌توانید تا ۶۰۰ ریال قطری پرداخت کنید، که با توجه به این اعداد میانگین هز وعده غذایی برای دو نفر حدود ۲۰۰ ریال قطری است. ناگهان، وعده‌های رستوران های خاص احتمالاً گران‌تر از آنچه در کشورهای دیگر می‌یابید خواهد بود، اگرچه همچنان ارزان‌تر از آنچه در مکان‌هایی مانند دبی و هنگ‌کنگ انتظار می‌رود، است.

 

نوع رستوران یا اقلام

هزینه در دوحه

هزینه در الریان

هزینه در الوکره

هزینه در الخور

هزینه در الخویر

هزینه در مروارید قطر

یک وعده غذا در یک رستوران ارزان

۸.۲۴ دلار

۶.۸۷ دلار

۶.۸۷ دلار

۶.۸۷ دلار

۸.۲۴ دلار

۸.۲۴ دلار

سه وعده غذا برای دو نفر در یک رستوران معمولی

۵۴.۹۵ دلار

۶۸.۶۹ دلار

۵۴.۹۵ دلار

۵۴.۹۵ دلار

۵۴.۹۵ دلار

۵۴.۹۵ دلار

مک میل در مک‌دونالد (یا غذای معادل)

۶.۸۷ دلار

۶.۱۸ دلار

۶.۸۷ دلار

۶.۸۷ دلار

۶.۱۸ دلار

۶.۸۷ دلار

کاپوچینو (معمولی)

۵.۴۸ دلار

۴.۱۹ دلار

۴.۱۹ دلار

۴.۱۹ دلار

۴.۱۹ دلار

۵.۴۸ دلار

کوکاکولا/پپسی (بطری ۰٫۳۳ لیتری)

۱.۱۱ دلار

۰.۷ دلار

۰.۷ دلار

۰.۵۵ دلار

۰.۷ دلار

۱.۱۱ دلار

آب (بطری ۰٫۳۳ لیتری)

۰.۳۸ دلار

۰.۵۵ دلار

۰.۲۷ دلار

۰.۲۷ دلار

۰.۲۷ دلار

۰.۳۸ دلار



OVERVIEW
_

قیمت نوشیدنی‌های الکلی، شراب و آبجو و ... در قطر

همانطور که در بقیه جهان اینگونه است، اگر در خانه بنوشید ارزان‌تر است که به جای اینکه به یک بار بروید. به طور مثال میانگین قیمت یک لیتر آبجو در بار یک هتل در قطر ۵۰ ریال قطری است، در مقایسه با یک بطری آبجو خریداری شده از یک فروشگاه، که ۳۰ ریال قطری است. در همین حال، یک بطری شراب در یک فروشگاه آف‌لایسنس بین ۵۰ تا ۱۸۰ ریال قطری هزینه خواهد داشت.

OVERVIEW
_

قیمت قهوه در قطر

قهوه قهوه است، هر جا که بنوشیدید. یک کاپوچینو در یک کافه در دوحه حدوداً همان قیمتی است که در لندن یا ملبورن پرداخت می‌کنید، با این حال مانند هر شهر دیگری، قیمت دقیق به دلیل محل نوشیدن متفاوت است. می‌توانید بین ۱۵ و ۲۵ ریال قطری پرداخت کنید.

OVERVIEW
_

هزینه‌های حمل‌ و نقل در قطر

حمل‌ونقل عمومی در قطر

حمل‌ونقل عمومی هنوز در مراحل ابتدایی خود در قطر است - حتی در دوحه - بنابراین اگر به محیط زیست احترام می‌گذارید، احتمالاً بر اتوبوس‌ها وابسته خواهید شد. بلیط‌های یک‌طرفه، بسته به مسافت سفر شما، بین ۳ تا ۱۰ ریال قطری متغیر است، در حالی که قیمت بلیط‌های ماهیانه بین ۱۰۰ و ۲۵۰ ریال قطری متغیر است.

OVERVIEW
_

حمل‌ و نقل شخصی در قطر

ماشین‌ها روش متداولی برای حرکت در قطر هستند، بنابراین عادت به رانندگی کنید. تاکسی‌ها به طور فوری در دسترس هستند، و اینکه ورودی تاکسی ۱۰ ریال قطری است و شما باید برای هر کیلومتر اضافی ۲.۵۰ ریال قطری پرداخت کنید، به علاوه زمان انتظار یا توقف که بستگی به زمان آن متغیر است.

 

بسیاری از مهاجران استفاده از ماشین را ترجیح می دهند، زیرا به طور کلی ارزان‌تر است. یک خودروی فولکس‌واگن ۷۱٬۰۰۰ ریال قطری خواهد بود، در حالی که یک تویوتا کورولا کمی کمتر از این است و حدود ۷۰٬۰۰۰ ریال قطری قیمت دارد که هر دوی این قیمت ها بالاتر از سایر کشور ها است. قیمت بنزین با قیمت گازوئیل یکسان است، و شما باید ۲ ریال قطری برای هر لیتر پرداخت کنید.

نوع حمل‌ونقل

قیمت در دوحه

هزینه در الریان

هزینه در الوکره

هزینه در الخور

هزینه در الخویر

هزینه در مروارید قطر

بلیت یک‌طرفه (حمل‌ونقل عمومی)

۰.۵۵ دلار

۰.۵۵ دلار

۰.۵۵ دلار

۰.۵۵ دلار

کارت حمل‌ونقل ماهانه

۴۱.۲۱ دلار

۵۴.۹۵ دلار

۴۱.۲۱ دلار

تاکسی (تعرفه عادی)

۲.۳۴ دلار

۲.۷۵ دلار

۳.۰۲ دلار

۳.۰۲ دلار

۲.۲ دلار

۲.۳۴ دلار

بنزین (یک لیتر)

۰.۵۶ دلار

۰.۵۷ دلار

۰.۵۷ دلار

۰.۵۷ دلار

۰.۵۱ دلار

۰.۵۶ دلار

خرید فولکس‌واگن گلف ۱.۴ ۹۰ کیلووات‌ترند لاین (یا خودروی معادل آن)

۲۱٬۹۷۹ دلار

۱۹٬۷۸۱ دلار

۱۹٬۷۸۱ دلار

۱۹٬۷۸۱ دلار

۱۹٬۷۸۱ دلار

۲۰٬۶۰۵ دلار

خرید تویوتا کرولا سدان ۱.۶ لیتری ۹۷ کیلووات Comfort  (یا خودروی مشابه)

۲۰٬۱۹۳ دلار

۲۰٬۰۴۵ دلار

۲۰,۶۰۵ دلار

۲۰,۶۰۵ دلار

۲۰,۰۴۵ دلار

۲۰٬۱۹۳ دلار

OVERVIEW
_

قیمت لباس و پوشاک در قطر

بطور کلی، پوشاک در قطر ارزان است و اگر به دنبال قیمت خوب باشید، می‌توانید تخفیف‌های واقعی را پیدا کنید. حتی اگر به برندهای معروف نگاهی بیندازید، می‌توانید انتظار داشته باشید که کمی کمتر از معمول هزینه کنید. به طور مثال برای یک شلوار جین لی وایز به ۲۳۰ ریال قطری و۲۰۰ ریال قطری برای یک لباس زارا و ۳۵۰ ریال قطری برای کفش‌های نایکی باید هزینه کنید.

 

نوع پوشاک

قیمت در دوحه

هزینه در الریان

هزینه در الوکره

هزینه در الخور

هزینه در الخویر

هزینه در مروارید قطر

یک شلوار جین (Levis 501 یا مشابه)

۶۴.۷۷ دلار

۷۸.۹۹ دلار

۷۸.۹۹ دلار

۷۸.۹۹ دلار

۷۸.۹۹ دلار

۶۴.۷۷ دلار

یک لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره‌ای (زارا، اچ اند ام، …)

۵۲.۷۸ دلار

۴۳.۲۸ دلار

۴۳.۲۸ دلار

۴۹.۴۵ دلار

۴۳.۲۸ دلار

۴۳.۲۸ دلار

یک جفت کفش ورزشی نایک

۹۳.۱۳ دلار

۶۴.۱۱ دلار

۶۴.۱۱ دلار

۶۴.۱۱ دلار

۶۴.۱۱ دلار

۹۳.۱۳ دلار

یک جفت کفش چرم رسمی

۹۸.۳۷ دلار

۵۹.۵۳ دلار

۵۹.۵۳ دلار

۵۹.۵۳ دلار

۵۹.۵۳ دلار

۹۶.۴۴ دلار



خرید در دوحه

توجه ویژه‌ای به برندهای طراحی شده وجود دارد. به دلیل مالیات‌های واردات، لباس‌ها و لوازم جانبی وارداتی، بسیار بالاتر از آنچه در اروپا است؛ بنابراین، برای خرید آن‌ها وقتی که در خانه هستید، پول پس‌انداز کنید.

OVERVIEW
_

فعالیت‌های تفریحی در قطر

خیلی از مردم می‌گویند که در قطر چیزهای زیادی برای انجام دادن وجود ندارد - اما این بدان معنا نیست که شما باید در خانه نشسته و انگشتان خود را حرکت دهید.

 

برای فعالیت فیزیکی می‌توانید به باشگاه ورزشی بروید (۴۰۰ ریال قطری در ماه) یا یک فیلم را در سینما تماشا کنید (۴۰ ریال قطری). اما نکته‌ی منفی؟ همه چیز مانند سایر جاها گران‌تر از خانه ماندن خواهد بود.

OVERVIEW
_

مالیات و امنیت اجتماعی در قطر

در حال حاضر در قطر مالیات بر ارزش افزوده یا عوارض فروش وجود ندارد، اگرچه گفته شده است که ممکن است به زودی مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۵٪ اجرا شود. هیچ مالیاتی برای املاک یا درآمد شخصی وجود ندارد. به همین ترتیب، کارفرمایان تنها باید بیمه اجتماعی را به شهروندان قطری پرداخت کنند؛ بنابراین انتظار نداشته باشید این مورد را ببینید.

OVERVIEW
_

کمک هزینه‌های زندگی در قطر

کارگران خارجی در قطر از هیچکدام از حقوق بیمه ی طرح‌های رفاه اجتماعی این کشور برخوردار نیستند، به جز بیماری. به عنوان یک مهاجر، سایر مزایایی مانند: مراقبت از کودکان، بازنشستگی، بیکاری و مسکن برای شما در دسترس نخواهد بود.

OVERVIEW
_

ارزان ترین شهرهای قطر برای زندگی

اگر تصمیم دارید به قطر مهاجرت کنید جالب است با ارزان ترین شهرهای این کشور برای زندگی که در جدول زیر برای شما فراهم شده است آشنا شوید.

نام شهر

هزینه اجاره خانه ماهانه

السد (Al-Sadd)

۴۱۲ الی ۸۲۴ دلار

ابوحامور (Abu Hamour)

۶۵۹ الی ۸۲۴ دلار

الغرافه (Al-Gharaffa)

۸۲۴ الی ۲٬۴۷۲ دلار

جاده فرودگاه (Old Airport Road)

۸۲۴ الی ۱٬۲۳۶ دلار

المنصور (Al Mansoura)

۱٬۲۳۶ الی ۱٬۷۸۵ دلار

OVERVIEW
_

گران ترین شهرهای قطر برای زندگی

اگر تصمیم دارید به قطر مهاجرت کنید جالب است با گران ترین شهرهای این کشور برای زندگی که در جدول زیر برای شما فراهم شده است آشنا شوید.

نام شهر

هزینه اجاره خانه ماهانه

دوحه

۱٬۸۰۵ دلار

مروارید قطر

۲٬۸۰۸ دلار

الریان

۱٬۰۹۸ دلار

الوکره

۱٬۰۶۴ دلار



OVERVIEW
_

مقایسه هزینه ماهانه زندگی در قطر و سایر کشورهای مشابه

با توجه به محبوبیت مهاجرت به کشورهای حاشیه خلیج فارس بد نیست نیم نگاهی به هزینه زندگی ماهیانه در کشورهای مشابه بندازیم.

نام کشور

هزینه زندگی ماهانه یک نفر

هزینه زندگی ماهانه یک خانواده 4 نفره

قطر

۸۹۰ دلار

۳٬۱۴۲ دلار

امارات

۹۱۷ دلار

۳٬۱۵۸ دلار

عربستان

۷۶۸ دلار

۲٬۷۲۶ دلار

کویت

۷۶۱ دلار

۲٬۸۲۴ دلار

عمان

۷۲۶ دلار

۲٬۵۰۵ دلار

بحرین

۸۰۲ دلار

۲٬۸۰۸ دلار



OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

چنانچه قصد مهاجرت و زندگی در قطر را دارید، پیشگامان اپلای با سابقه ای درخشان و موفق آماده است تا شما را در مسیر پیشرفت و موفقیت همراهی کند. کافیست تا با تکمیل فرم ارزیابی تخصصی زیر از پلن های ویژه پیشگامان اپلای برای مهاجرت به قطر استفاده کنید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *