اقامت دائم پس از تحصیل

اقامت دائم آلمان و کانادا پس از تحصیل


[vc_row][vc_column][vc_column_text]افرادی که قصد ادامه ی تحصیل در کشور آلمان را دارند می بایست در سایت آنابین و زاب،دانشگاه و سپس مدارک خود را به تایید برسانند. در این نشوتار به موضوعات ذیل می پردازیم:

جستجو دانشگاه در سایت آنابین

مدارک مورد نیاز برای تاییدیه زاب

پروسه تایید مدارک

هزینه ارسال مدارک[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]فرآیند کلی:

ابتدا دانشگاه خود را در سایت آنابین پیدا کنید: https://anabin.kmk.org/no_cache/filter/institutionen.html

در صورتی که پیدا کردید و +H بود، می توانید این ارزشیابی رو انجام ندید و فقط یک پرینت از صفحه سایت بجای مدرک تاییدیه ZAB  ارائه بدهید. البته در مدت اخیر و در مواردی از دوستانی که دانشگاهشان +H بوده هم تاییدیه خواسته اند پس انتخاب با شماست.

https://anabin.kmk.org/no_cache/filter/institutionen.html

اگر دانشگاه شما در لیست -H هست احتمال کمی دارد که بتوانید تاییدیه ZAB را بگیرید؛ در سایت گفته شده که نمیتونید تاییدیه را دریافت کنید.اما  میتوانید شانستان را امتحان کنید.

اگر دانشگاه شما در لیست نیست و یا -/+H هست باید تاییدیه ZAB را برای مدرکتان بگیرید به این صورت که:

۱. در این لینکhttp://anabin.kmk.org/antragsformular.html?L=1  

ثبت نام کنید.

نکته: بعد از تکمیل فرم، یک pdf به شما داده می شود که باید آن را پرینت بگیرید، امضا کنید و همراه مدارکتان ارسال کنید. توضیحات لازم برای پر کردن فرم در لینک زیر به طور کامل توضیح داده شده است. https://www.kmk.org/kmk/information-in-english/statement-of-comparability-for-foreign-higher-education-qualifications/application-and-fees/application-form.html

الف) لینک ثبت نام:

http://anabin.kmk.org/antragsformular.html?L=1

ب) لینک توضیحات:

https://www.kmk.org/kmk/information-in-english/statement-of-comparability-for-foreign-higher-education-qualifications/application-and-fees/application-form.html

2. مدارکی که در لینک توضیح داده شده را به آدرس گفته شده ارسال می کنید.

3.پس از ارسال مدارک، شما از طرف زاب ایمیلی در باب تایید ارسال مدارک دریافت می کنید و لازم است مبلغ ٢٠٠یورو واریز کنید.

4. پس از واریز ترجیحا تصویر فیش واریزی را ایمیل کنید (به همان ایمیل قبل reply کنید).

5.سپس ایمیلی در جهت تایید مبلغ دریافت می کنید و سپس پروسه ارزشیابی شروع می شود.

6. پس از مدتی نتیجه ارزشیابی در قالب یک pdf ارسال می شود و مدارکتان را درب منزل ارسال می کنند[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”مدارک زیر را برای تاییدیه باید آماده کنید” color=”blue” border_width=”7″ el_width=”50″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]مدارک جهت ناییدیه شامل موارد زیر است:

.مدارک دانشگاهی و ریز نمرات: اصل ترجمه رسمی تایید شده توسط دادگستری (نکته: تاییدیه وزارت خارجه و سفارت نیاز نیست.)

اگر در کارشناسی ناپیوسته تحصیل کرده اید. مدرک کاردانی و اگر در مقطع ارشد تحصیل کرده اید. لازم است مدرک کارشناسی را در مدرک خود بگذارید.

2.دیپلم و پیش دانشگاهی: یک کپی ساده از اصل مدرک لازم است.

 نکته: ترجیحا کپی برابر اصل در دفاتر اسناد رسمی قابل انجام هست. نیازی به تاییدیه تحصیلی و یا ترجمه نیست.

3.اگر قراداد کاری دارید، یک کپی ساده از تمام صفحات قرارداد کاری

4.یک کپی ساده از پاسپورت

5.اگر اخیرا نام و یا نام خانوادگی تون تغییر کرده و در مدارک ارسالی این تغییر دیده میشه، کپی از صفحات شناسنامه و صفحه توضیحاتش

6.فرم پر شده درخواست تاییده ZAB که در این لینک ثبت کردید:

http://anabin.kmk.org/antragsformular.html?L=1[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”چگونگی تکمیل فرم درخواست تاییدیه ZAB” color=”blue” border_width=”7″ el_width=”50″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]همه فیلدها با حروف لاتین پر بشه

لازم نیست در پر کردن این فرم خیلی زیاد حساسیت به خرج بدید، اگر فیلدی رو نمیدونید و نمیتونید هم جوابی براش پیدا کنید خالی بذارید.

در قسمت Information on Prior Education باید اطلاعات مدرک تحصیلی ماقبل آخر رو وارد کنید، مثلا اگر لیسانس هستید پیش دانشگاهی رو وارد کنید.

لینک A:

https://www.kmk.org/kmk/information-in-english/statement-of-comparability-for-foreign-higher-education-qualifications/application-and-fees/application-form.html[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”نکات تاییدیه مدارک” color=”blue” border_width=”7″ el_width=”50″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]-اصل مدارک رو به هیچ عنوان نفرستید، فقط در مورد مدارک دانشگاهی و ریز نمراتشون اصل ترجمه ها ذکر شده و نه اصل خود مدرک.

-مدرک کاردانی به تنهایی قابل تایید نیست.

-در توضیحات واریز ٢٠٠یورو، باید نام کامل و شماره رجیسترتون که روی فرم pdf و در تمام ایمیل ها هست رو بیارید.

زمان بندی در پروسه تایید مدارک:

اگر قرارداد یا جاب آفر دارید بعد از واریز مبلغ  ٢هفته طول خواهد کشید تا ارزشیابی انجام شود.

اگر برای جاب سیکر یا تحصیلی قصد اقدام دارید ارزشیابی  ٣ماه  طول خواهد کشید.

ارسال مدارک شما به ZAB، بین ١هفته تا ١ماه طول خواهد کشید.

اگر در موعد مقرر ایمیل ارزشیابی رو دریافت نکردید با شماره ۰۰۴۹۲۲۸۵۰۱۶۶۴تماس بگیرید و پیگیری پرونده را انجام دهید .

اگر وقت سفارت رسید و شما هنوز مدارک رو پستی تحویل نگرفتید همان تاییدیه رو پرینت رنگی بگیرید و به سفارت تحویل دهید.

در صورتی که تاییدیه را دریافت نکردید این بدان معناست که در زمان بندی ها اشتباه کرده اید، آخرین ایمیل ZAB را پرینت بگیرید و به سفارت نشان دهید.اگر خوش شانس باشد افسر سفارت برای شمل نقصی مدرک می زند و می خواهد که مدارک را بعدا به آن ها تحویل دهید .

اگر برای جاب سیکر اقدام می کنید، بهتر هست اول مدارک رو برای ارزشیابی ZAB ارسال کنید، یک ماه که گذشت سپس وقت سفارت بگیرید اما لازم است ابتدا اطمینان حاصل کنید که در موعد مقرر ارزشیابی را در دریافت کرده اید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”پرداخت هزینه تاییدیه ZAB” color=”blue” border_width=”7″ el_width=”50″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]هزینه ارزشیابی مدارک ٢٠٠یورو است، در ایمیل درخواست واریز شماره حساب داده میشه.

اگر با موسسه مهاجرتی قرارداد دارید، معمولا خود موسسه این کار را برای شما انجام می دهند.

اگر قصد دارید خودتان هزینه را  واریز کنید بسیاری از صرافی ها این کار را انجام می دهند. البته برای پرداخت هزینه اگر شخص ثالث و یا آشنایی را دارید که میتواند انتقال پول را به اسم متقاضی (شما) برایتان انجام بدهد، میتوانید از طریق ایشان اقدام کنید و نیازی به صرافی نیست.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”چطور مدارک رو ارسال کنم؟” color=”blue” border_width=”7″ el_width=”70″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]از پست های معتبر که ترجیحا سریع هم هستند، می توانید این کار را انجام دهید. به عنوان مثال:

کارا پست: تقریبا کمتر از ١هفته کار را انجام می دهد.

Karapost.com

پست DHL : شرکت پست آلمانی هست وکمتر از ١هفته محموله پستی را به مقصد می رساند.

DHL.de

پست: tnt

Tntiran.com

از آنجایی که آدرسی که خود ZAB میده آدرس صندوق پستی هست و این پستها باید تحویل به شخص بدن و امضا بگیرن، آدرس زیر رو بنویسید:

Zentralstelle für ausländisches Bildungswesen (ZAB)

im Sekretariat der Kultusministerkonferenz

Graurheindorfer Straße 157

۵۳۱۱۷ Bonn

Germany

(Postfach 2240, 53012 Bonn)[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”سوالات متداول متقاضیان از مشاوران هلدینگ مهاجرتی پیشگامان” color=”blue” border_width=”7″ el_width=”50″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]مدارک رو تایید سفارت بکنم یا خیر؟

هیچ مدرکی به جز مدارک دانشگاهی شما نیاز به تایید سفارت ندارد، تایید سفارت خود مدارک دانشگاهی هم برای ارزشیابی ZAB مورد نیاز نیست. پس چرا باید تایید سفارت کنید؟ اگر طوری زمان بندی کردید که مدارک شما پست شده به دست با شما برسد تا در روز سفارت مدارک دانشگاهیتان را در یافت کرده باشید، میتوانید قبل از ارسال، تاییدیه سفارت را هم بگیرید. روند فعلی تایید سفارت که نیاز به وقت است، امکان دارد بعد از دریافت پستی مدارک وقت کافی برای تایید مدارک تا روز مصاحبه نداشته باشید.

اما اگر احتمال می دهید مدارکتان به موقع به دستتان نرسد یعنی باید یک ترجمه رسمی دیگر از مدارک دانشگاهیتان را بگیرید و تایید سفارت کنید .پس هزینه تایید سفارت قبلی از بین می رود بنابراین الان تایید سفارت نیاز نیست، از طرفی زمان رو از دست ندید.

دیپلم و پیش دانشگاهی باید ترجمه شود؟

خیر، یک کپی ساده (ترجیحا برابر اصل) از خود مدارک و ریز نمرات کافی هست.

تاییدیه تحصیلی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی را بگیرم؟

برای ترجمه لازم است تاییدیه تحصیلی را داشته باشید اما ترجمه این مدارک برای ZAB لازم نیست.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در هلدینگ مهاجرتی پیشگامان تماس حاصل فرمایید[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *