ویزای تلنت استرالیا

ویزای تلنت استرالیا در سال 2024


OVERVIEW
_

ویزای تلنت استرالیا ساب کلاس 858 چیست؟

ویزای گلوبال تلنت استرالیا، ویزای نخبگان استرالیا، ویزای ۸۵۸ استرالیا، ویزا تلنت استرالیا

ویزای تلنت استرالیا یا ویزای نخبگان استرالیا (ساب کلاس 858 یا به عبارت دیگر ویزای گلوبال تلنت)، یکی از برنامه‌های ویزایی برجسته دولت استرالیا است. این ویزا به عنوان ویزای استعدادهای درخشان شناخته می‌شود و به افرادی اختصاص می‌یابد که به دلیل استعداد و دستاوردهای برجسته خود در سطح بین‌المللی یا ملی شناخته شده‌اند.

 

در تبیین این مقاله، به مزایای ویزای تلنت استرالیا می‌پردازیم. اما برای درک بهتر، به نکته‌ای مهم می‌پردازیم: ویزای تلنت استرالیا به معنای واقعی کلمه، ویزای استعدادهای درخشان است. این ویزا در سال ۲۰۱۹ توسط دولت استرالیا معرفی شد به منظور جذب نخبگان و افراد با استعداد در نظر گرفته شده است.

 

به عبارت دیگر، استرالیا با توجه به عملکرد بهتر کشورهای رقیب در جذب استعدادها، اقدام به ایجاد ویزای گلوبال تلنت کرد. این اقدام با هدف تسهیل رشد و شکوفایی کشور و ایجاد فرصت‌های جدید در اقتصاد صورت گرفت. اما دریافت این ویزا نیز شرایط خود را دارد. یکی از شرایط اصلی ویزای گلوبال تلنت، وجود یک معرف یا نامینیتور (شخص یا شرکت) است. نکته مهم اینجا این است که اگر انتخاب به شخصیتی افتد، حتماً باید این شخص اقامت دائم یا شهروندی استرالیا داشته باشد. پس از پذیرش شرایط و معرف مورد نظر، دریافت اقامت دائم در استرالیا در مدت زمان کوتاه ممکن می‌شود."

 

همانطور که می‌دانید، ویزاهای مهارتی استرالیا به دلیل شیوع ویروس کرونا با رکود قابل توجهی روبرو شده‌اند. آمارها نشان‌دهنده کاهش قابل توجه در سهمیه ویزاهای مهارتی در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ می‌باشد .موضوع جالب اینجاست که در همین شرایط فراگیر، وضعیت ویزای گلوبال تلنت استرالیا به طور کاملاً متفاوتی تجربه شده است. این ویزا به یکی از اولویت‌های برجسته مهاجرتی استرالیا تبدیل شده است. این ادعا را تایید کردن کافی است که تعداد ظرفیت اعلام‌شده برای ویزای گلوبال تلنت استرالیا در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ حدود 1485 نفر بوده است.

 

 جالب است بدانید که سهمیه 5000 نفری در سال مالی 2023-2024 حفظ شده است. با توجه به راهبرد موفق دولت استرالیا در اخذ ویزاهای تلنت، افراد درخواست‌دهنده این ویزا می‌توانند سریع تر از دیگر ویزاهای مهارتی به این ویزا دست یابند. حالا پس از مقدمه و معرفی ویزای تلنت استرالیا، بهتر است در ادامه به مزایای این ویزا اشاره کنیم.

OVERVIEW
_

 مزایای ویزای تلنت استرالیا

  1. دریافت اقامت دائم از زمان ورود
  2. فرصت برای اقدام به شهروندی استرالیا
  3. سرعت بالا در پردازش ویزا نسبت به ویزاهای مهارتی
  4. امکان استفاده از خدمات درمانی رایگان مدیکر (medicare)
  5. اشتغال به صورت تمام وقت
  6. امکان تحصیل در استرالیا
  7. تحصیل رایگان فرزندان
  8. امکان اسپانسرشیپ برای اقامت دائم والدین

همانطور که مشاهده کردید، ویزای گلوبال تلنت دارای مزیت‌های بیشماری است. یکی از نکات مهم این است که این ویزا برخلاف ویزاهای دیگر، امتیازبندی ندارد. این ویژگی باعث شده تا ویزای تلنت استرالیا تبدیل به یک انتخاب محبوب شود. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که اولویت در درخواست این ویزا به چه افرادی تعلق دارد؟ این سوال را در ادامه مطالب بررسی می‌کنیم.

OVERVIEW
_

 اولویت‌بندی افراد برای دریافت ویزای تلنت استرالیا

متقاضیان ویزای گلوبال تلنت با داشتن دستاورد در زمینه‌های آکادمیک یا حرفه‌ای می‌توانند به این ویزا دست یابند. در این حوزه‌ها، آکادمیک با شانس بیشتری مواجه است، اما حتی در این زمینه، تمرکز برخی رشته‌ها بیشتر است.

با توجه به اهمیت این موضوع، پس از مطالعات میدانی و تحقیقات مختلف، توانستیم یک دسته‌بندی بر اساس اولویت‌ها ارائه دهیم.

OVERVIEW
_

 ۴ اولویت اصلی در دریافت ویزای گلوبال تلنت استرالیا

مزایای رقابتی

شرط دوم

شرط اول

اولویت‌بندی

دریافت درخواست شغلی یا جاب آفر از استرالیا که نشان بدهد متقاضی می‌تواند سالانه ۱۵۸٬۵۰۰$ (بر اساس (FWHIT درآمد کسب ‌کند.

در صورت نداشتن درخواست شغلی، باید فرد اثبات کند که در حال حاضر این درآمد را دارد و اگر این مورد را هم نداشت، باید بتواند اثبات کند که در استرالیا قادر است این میزان درآمد‌زایی کند.

متقاضی در ۳ سال گذشته مدرک دکترا کسب کرده باشد.

زمینه کاری و تحصیلی متقاضی در یکی از ۱۰ شاخه زیر باشد:


منابع، کشاورزی، انرژی، سلامت ، دفاعی، تولیدات پیشرفته و فضا ، اقتصاد دورانی، تکنولوژی دیجیتال، زیرساختی و توریسم، تکنولوژی مالی، آموزش

10 رشته با اولویت بندی بسیار بالا

متقاضی در ۳ سال گذشته مدرک دکترا کسب کرده باشد.

زمینه کاری و تحصیلی متقاضی در یکی از ۱۰ شاخه زیر باشد:


منابع، کشاورزی، انرژی، سلامت ، دفاعی، تولیدات پیشرفته و فضا ، اقتصاد دورانی، تکنولوژی دیجیتال، زیرساختی و توریسم، تکنولوژی مالی، آموزش

۲. اولویت‌بندی بالا

افرادی که در ۳ سال گذشته مدرک کسب نکرده ولی بتوانند ثابت کنند با جاب آفری (درخواست شغلی) که از استرالیا دریافت کرده‌اند می‌توانند سالانه ۱۵۸٬۵۰۰$ درآمد کسب کنند. اگر جاب آفر ندارید، اثبات کنید که در حال حاضر این درآمد را دارید و یا اگر این را هم ندارید، بتوانید ثابت کنید که می‌توانید در استرالیا این درآمد را کسب کنید.

زمینه کاری و تحصیلی متقاضی در یکی از ۱۰ شاخه زیر باشد:


منابع، کشاورزی، انرژی، سلامت ، دفاعی، تولیدات پیشرفته و فضا ، اقتصاد دورانی، تکنولوژی دیجیتال، زیرساختی و توریسم، تکنولوژی مالی، آموزش

۳. اولویت‌بندی متوسط

 

۴. اولویت‌بندی پایین؛ مختص افرادی است که قصد دارند از طریق شاخه هنر، ورزش و یا حرفه تخصصی، به جز ۱۰ رشته ای که در بالا گفتیم، اقدام کنند. در حال حاضر شانس این دسته از افراد پایین است.

OVERVIEW
_

ویزای تلنت استرالیا و معرف یا نامینیتور

گفتیم برای دریافت ویزای گلوبال تلنت باید یک شخص یا شرکتی معرف متقاضی بشود. یکی از راههای پیدا کردن معرف، ایجاد ارتباط ایمیلی با صاحبین صنایع، دانشگاهیان و یا حتی اساتید بازنشسته واجد شرایط است. از بین شرکتها و سازمان استرالیایی برای معرف، می‌توانیم به سازمان ACS اشاره‌کنیم که به عنوان انجمن کامپیوتر استرالیا و سازمان ارزیابی مهندسین کامپیوتر در استرالیا شناخته‌شده است.

 

جالب است بدانید که سازمان ACS قبل از دریافت کد identifier  و بدون دریافت مبلغ، شرایط افراد را در بخشهای دیجیتال، فناوری کشاورزی و فناوری مالی  بررسی می‌کند. اگر فردی واجد شرایط باشد با دریافت ۵۰۰$، نامینیتور خواهد شد. اخیراً سازمان مهندسین استرالیا (Engineers Australia) در یک فرآیند سه مرحله‌ای، نامینیتور متقاضیان را می‌پذیرد. هزینه پذیرش نامینیتوری و تکمیل فرم ۱۰۰۰ توسط سازمان مهندسین استرالیا، ۸۱۰$ (استرالیا) است.

OVERVIEW
_

۸ نکته کلیدی درباره شخص معرف یا نامینیتور ویزای تلنت استرالیا

اگر قرار باشد معرف، فرد یا یک شخص باشد باید این نکات را مد نظر داشته باشید. 

  1. شخص معرف باید حتما مقیم دائم و یا سیتیزن استرالیا باشد. 
  2. شخص معرف، اسپانسر نیست بلکه صرفاً یک معرف است. به عبارتی هیچ مسئولیتی در قبال حمایت شغلی یا مالی متقاضی بعد از ویزا را ندارد.
  3. معرف باید توضیح دهد که چرا فکر می‌کند شخصی را که معرفی می‌کند می‌تواند برای استرالیا مفید باشد.
  4. نامینیتور باید به دستاورد‌های فرد اشاره کند و هر کدام را مفصلا بررسی کند.
  5. اگر مرحله اولیه پذیرفته شد، معرف باید فرم ۱۰۰۰ را تکمیل کند. (البته این امکان وجود دارد که درخواست کننده معرف، فرم ۱۰۰۰ را در مرحله اول و قبل از دریافت کد identifier بارگذاری کند. این روش می‌تواند در موفقیت مؤثر باشد.)
  6. هر چه قدر معرف از اعتبار ملی بالاتری برخوردار باشد و شهرت بیشتری داشته باشد همان قدر بهتر است.
  7. تا زمان دریافت کد identifier ، متقاضی می‌تواند نامینیتور خود را تغییر دهد اما بعد از آن این امکان وجود ندارد.
  8. لزومی ندارد یک نامینیتور در مرتبه دانشیاری یا پروفسوری دانشگاه باشد.

خب این هم از شرایط مربوط به معرف برای ویزای گلوبال تلنت استرالیا. دیگر نوبتی هم که باشد نوبت معرفی مدارک برای اخذ ویزای تلنت استرالیا است. برویم و ببینیم که چه مدارک و مستنداتی را باید آماده و ارائه کنیم.

OVERVIEW
_

مدارک و شرایط مورد نیاز ویزای تلنت استرالیا

برای دریافت ویزای گلوبال تلنت هم مانند سایر ویزاها باید یک سری مدارک لازم را آماده کنید. ما در اینجا مدارک رو به دو دسته تخصصی و عمومی تقسیم و هرکدام را جداگانه بررسی کرده‌ایم.

مدارک تخصصی

با توجه به اهمیت مدارک تخصصی، شاید بهتر باشد ابتدا این مدارک را بررسی کنیم. 

  • کسب دستاوردهای خاص و نمونه در یک حرفه یا تخصص خاص و یا ریسرچ (در حال حاضر شاخه آکادمیک شانس بالاتری دارد.)
  • ارائه مدرک دکترا (در صورت عدم داشتن مدرک دکترا، باید ثابت کنید که می‌توانید سالانه ۱۵۸٬۵۰۰$ دلار درآمدزایی داشته باشید.)
  • داشتن یک معرف در استرالیا که مقیم دائم و یا سیتیزن باشد، معرف باید بتواند در همان زمینه تخصصی، فرد را به استرالیا معرفی کند. 
  1. اثبات توانایی اشتغال به کار در زمینه تخصصی که معرفی شده است.

مدارک و شرایط عمومی

منظور از مدارک و شرایط عمومی شامل سن، مدرک زبان برای اثبات مهارت های زبانی، گواهی پایان خدمت و مدارک تکمیلی است.

 سن

سن متقاضی باید بالای ۱۸ و کمتر از ۵۵ سال باشد (در غیراینصورت، متقاضی باید اثبات کند که از دستاوردهای استثنائی برخوردار است و می‌‌تواند آفیسر را مجاب کند).

 مدرک زبان

برای ویزای گلوبال تلنت استرالیا داشتن نمره ۴.۵ در آیلتس و یا نمره ۳۰ در آزمون pte الزامی است. نمره زبان باید در مرحله ویزا ارائه شود. در غیر این صورت متقاضی موظف است برای حضور در کلاس‌های آموزش زبان رایگان در استرالیا ۴۸۹۰$ به اداره مهاجرت استرالیا پرداخت کند.

 سربازی

ارائه برگه پایان خدمت برای آقایان الزامی است.

سایر مدارک (انجام آزمایش‌های پزشکی،گواهی عدم سوء پیشینه، برگه انگشت‌نگاری)

دستاوردهای خاص حوزه آکادمیک

سایتیشن، تعداد و رتبه مقالات

OVERVIEW
_

مفهوم اصطلاح "دستاورد خاص و نمونه" و "دستاورد بین‌المللی" در ویزای تلنت استرالیا

در راستای تحلیل شرایط دریافت ویزای گلوبال تلنت استرالیا، ابتدا به مفهوم دستاورد خاص و نمونه پرداخته می‌شود. تأکید بر این نکته است که این دستاوردها باید در حوزه حرفه‌ای یا تحصیلی خود بیشتر از سایر افراد برجسته باشد. افراد متقاضی باید نشان دهند که توانایی کسب دستاوردهای مشابه در آینده را دارند. از مدارکی چون جوایز، مشخصات فرد، لایسنس‌ها، و توصیه‌های سازمان‌های مختلف برای اثبات این امر استفاده می‌شود.

 

دستاورد بین‌المللی، به دیگر شرط اساسی برای این ویزا، ارتباط دارد. این اصطلاح نشان‌دهنده لزوم شناخته شدن حوزه حرفه‌ای فرد در سطح جهانی است. هنگامی که یک فرد به کشور جدیدی مهاجرت می‌کند، دستاورد وی باید از همتایان در آن کشور برتر باشد. البته، باید به یاد داشت که رشته تخصصی افراد در استرالیا هم وجود داشته باشد.

OVERVIEW
_

اثبات تمکن مالی برای ویزای تلنت استرالیا

اثبات توانایی مالی یکی از نکات حیاتی در درخواست ویزای تلنت استرالیا می‌باشد. نشان دادن توانایی مالی برای شروع یا ادامه فعالیت در حرفه تخصصی یا راه‌اندازی کسب و کار، از اهمیت بالایی برخوردار است. اطمینان از اینکه فرد پس از دریافت ویزا، قادر به اشتغال در زمینه تخصصی خود یا راه‌اندازی کسب و کار است، اهمیت فراوانی دارد.

در این مسیر، داشتن جاب آفر، ارائه نامه‌ی کاری از کارفرمایان قبلی، مدارک و سوابق کاری گذشته، و دریافت نامه پذیرش کار از سازمان‌های مرتبط در استرالیا، به تصمیم‌گیری مثبت اثر خواهند داشت.

پس از بررسی این شرایط و نیازها، مسلماً معلوم می‌شود که چطور می‌توان برای دریافت ویزای تلنت استرالیا اقدام کرد.

OVERVIEW
_

روش اقدام برای ویزای گلوبال تلنت

در صورت داشتن شرایط مورد نیاز، می‌توانید برای دریافت ویزای تلنت استرالیا یا همان ویزای گلوبال تلنت استرالیا اقدام نمایید. برای این منظور، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد صفحه مهاجرت استرالیا شوید و اطلاعات زیر را وارد کنید:

  • رزومه تحصیلی و شغلی
  • مدارک شغلی از کارفرما
  • حقوق سالیانه و مدارک مربوط
  • توضیحات جامع (حداقل ۳۰۰ کاراکتر) درباره دستاوردهای شخصی در یکی از ۱۰ زمینه‌ای که اشاره شده است.
  • لینک‌هایی از دستاوردها در شبکه‌های اجتماعی و فضای اینترنت


2.  توضیح دهید چطور می‌توانید برای استرالیا مفید و موثر باشید (برای افراد زیر ۱۸ سال و یا بالای ۵۵ سال، این مورد الزامی است).

  • اطلاعات معرف یا نامینیور را وارد کنید، از جمله تاریخ تولد، شغل، شماره تماس، و توضیح در مورد اعتبار ملی.
  • می‌توانید نامه حمایتی نامینیتور و فرم ۱۰۰۰ را بارگذاری کنید.
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی همراه با ریز نمرات الزامی است.
  • اگر از وکیل مهاجرت به استرالیا استفاده می‌کنید، فرم ۹۵۶ را بارگذاری کنید.
  • پس از تایید در این مرحله، کد global talent unique identifier به شما ارسال می‌شود.
  • در مرحله بعد، مدارک تکمیلی خود و معرف را ارسال کنید و برای لاج ویزا اقدام کنید.


3. مدارک تکمیلی شامل:

  • مدارک هویتی از جمله فرم‌های ۱۲۲۱ و ۸۰ و سوابق کاری
  • مدارک هویتی معرف و فرم ۱۰۰۰
  • تکمیل فرم Form 47SV
  • پرداخت هزینه مربوط به ویزا
  • فرم ۹۵۶ (در صورت استفاده از وکیل)
  • مدرک زبان یا پرداخت هزینه مربوطه
  • آپلود مدارک برای اثبات دعاوی و دستاوردها
  • ارائه مدارک مورد نیاز برای همراه متقاضی.

مدارک و مستندات باقی‌مانده را می‌توانید پس از ثبت فرم EOI برای آفیسر ارسال کنید.

OVERVIEW
_

زمان دریافت ویزای تلنت استرالیا

در مسیر درخواست ویزا به استرالیا، موضوع زمان یکی از جنبه‌های حائز اهمیت است. اگر شتاب‌زده بوده و می‌خواهید به سرعت به نتیجه برسید، اطلاعات زیر ممکن است برایتان مفید باشد. ویزای تلنت استرالیا یا ویزای نخبگان به عنوان یک ویزای سریع شناخته می‌شود.

تجربیات نشان می‌دهد که در صورت تکمیل مدارک مورد نیاز، این ویزا در عرض حدود ۲ ماه صادر می‌شود. بنابراین، در خصوص زمان صدور ویزا، بدنه خودتان راحت باشد. همچناناً، توصیه می‌شود در تکمیل مدارک دقت لازم را به‌کار ببرید تا زمان و زحمات شما به بیهودگی نروند.

OVERVIEW
_

ویزای ۱۲۴ و ۸۵۸: ساب کلاس‌های ویزای تلنت استرالیا

جالب است بدانید که ویزای تلنت استرالیا دارای دو ساب کلاس، ۸۵۸ و ۱۲۴ است. این دو ویزا به دلیل به‌روزرسانی‌ها و تغییراتی که تجربه کرده‌اند، اکنون در دسترس هستند. قبل از ۱۴ نوامبر ۲۰۲۰، متقاضیان ویزای نخبگان موظف به انتخاب یک ساب کلاس ویزا (۱۲۴/۸۵۸) بر اساس موقعیت مکانی خود بودند. اما تا این تاریخ، می‌توانستند در خارج از خاک استرالیا برای ویزای ۱۲۴ اقدام کنند.

با تغییرات جدید در سال 2024، ویزای تلنت استرالیا در ساب کلاس ۱۲۴ لغو شده و متقاضیان ویزای گلوبال تلنت می‌توانند از طریق ویزای ساب کلاس ۸۵۸ در داخل و خارج از استرالیا اقدام کنند.

OVERVIEW
_

دو محدودیت ناشناخته ویزای تلنت استرالیا!

در پایان، قبل از جمع‌بندی، با دو محدودیت مهم ویزای گلوبال تلنت استرالیا آشنا شوید که شاید برایتان جالب باشد:

  • اگر با ویزای توریستی به استرالیا سفر می‌کنید، امکان درخواست ویزای نخبگان وجود ندارد.
  • اگر دارای ویزای ۴۹۱ یا ۱۹۱ هستید و قصد درخواست ویزای تلنت استرالیا را دارید، حداقل باید ۳ سال از تاریخ صدور ویزای شما گذشته باشد.

انواع ویزای استرالیا را ببینیم

OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

دوستان، با این همه مطالب، داستان ویزای تلنت استرالیا به پایان رسید. ویزای استرالیا دارای انواع مختلفی است که هرکدام با هدف خود به طراحی و اجرا درآمده‌اند. ویزای تلنت  استرالیا یکی از این ویزا هاست و از جزئیات خوانده شده، مشخص است که دولت استرالیا با هدف جلب استعدادهای برجسته در زمینه‌های حرفه‌ای و آکادمیک این ویزا را راه‌اندازی کرده است.

اگر شرایط ویزای تلنت را دارید اما نمی‌دانید که چگونه و از کجا اقدام کنید کافی است فرم ارزیابی رایگان موسسه مهاجرتی پیشگامان اپلای را تکمیل کنید. مشاورین ما در اولین فرصت شرایط شما را بررسی و نتیجه را اطلاع ‌رسانی خواهند کرد.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *