مشاور مهاجرت به کانادا

مشاور مهاجرت به کانادا


OVERVIEW
_

مشاور مهاجرت به کانادا ( راهنمای انتخاب بهترین مشاور مهاجرتی )

در این مطلب، به دقت به موضوع مجاز بودن فعالیت‌های مشاورین در زمینه حقوق مهاجرت به کانادا پرداخته خواهد شد. 

در چارچوب قوانین اداره مهاجرت کانادا، تنها سه گروه افراد مجاز به پذیرش وجه برای مشاوره و انجام امور مهاجرت به کانادا هستند. با دقت، این سه گروه به شرح زیر می‌باشند:

 

  • وکلای مجاز به فعالیت و عضو انجمن Canadian Provincial and Territorial Law Society در کشور کانادا: این گروه شامل وکلا می‌شود که دارای مجوزهای لازم برای فعالیت در زمینه حقوق مهاجرت به کانادا هستند. تنها وکلا اعضای انجمن حقوقی استانی و سرزمینی کانادا این اجازه را دارند. در این راستا، وکلای کشورهای دیگر این اختیار را ندارند.
  • اعضای نوتری Notary در استان کبک کانادا: اعضای اتاق نوتری کبک کانادا، که عضو Chambre des Notaire du Quebec هستند، از دیگر گروه‌هایی هستند که می‌توانند، برای خدمات مشاوره و انجام امور مهاجرتی وجه دریافت کنند. این اعضا تحت قوانین استان کبک فعالیت می‌کنند و دارای صلاحیت های مرتبط هستند.
  • مشاورین عضو شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا ICCRC – که حالا با نام College of Immigration and Citizenship Consultants (CICC): این گروه از مشاوران، که عضو این شورا هستند، توانایی دریافت وجه برای مشاوره و انجام امور مهاجرت به کانادا را دارند. تغییر نام این شورا به College of Immigration and Citizenship Consultants (CICC) صرفاً تغییر نام بوده و مجوزهای لازم را برای ارائه خدمات در حوزه مهاجرت حفظ کرده‌اند.

در صورتی که مشاور در زمینه مهاجرت مجوز مورد نیاز را نداشته باشد، دامنه اتفاقات بسیاری به وقوع خواهد پیوست. در این حالت، هر دو مشاور و متقاضی به صورت غیرقانونی وارد دنیای فعالیت مهاجرتی شده‌اند. احتمال رد پرونده مهاجرت متقاضی وجود دارد و همچنین هیچ گونه پوششی برای جبران خسارت و زیان احتمالی از سوی مشاور وجود ندارد. این مسئله نه تنها به مشکلات حقوقی منجر می‌شود بلکه به علت انجام یک جرم هم توسط مشاور و هم متقاضی، اداره مهاجرت کانادا ممکن است موارد را به پلیس کانادا گزارش کرده و اقدامات قانونی را آغاز کند.

جرم تعیین شده در این حوزه ممکن است به میزان تا ١٠٠ هزار دلار جریمه نقدی و حتی تا ۵ سال زندان منجر شود.

ویزاهای موفق پیشگامان را ببینید

OVERVIEW
_

آیا اصولاً اهمیتی دارد که مشاور مهاجرتی مجوز رسمی داشته باشد؟

مشاوره مهاجرت رایگان 

مشاوران رسمی مهاجرت پس از گذراندن دوره‌های کالج یا دانشگاه و با موفقیت در آزمون‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی و همچنین آزمون جامع حقوق مهاجرت Full Skill Exam برگزیده می‌شوند. این افراد تحت نظر دقیقی قرار دارند و سالانه ملزم به شرکت در دوره‌های آموزشی جهت حفظ دانش خود هستند. به عبارت دیگر، مشاوران رسمی مهاجرت از لحاظ تحصیلی و حرفه‌ای به‌طور جدی پذیرفته می‌شوند.

 

 این در حالی است که مشاوران غیر رسمی به همین مراتب به این اجبار مشخص تحت نمی‌شوند. بنابراین، همکاری با یک مشاور رسمی مهاجرت نه تنها اطمینان بیشتری را ایجاد می‌کند بلکه به دلیل عدم انگیزه به تعهد نسبت به استانداردها و قوانین سخت و سنگین شورا، همکاری با مشاور غیر رسمی توصیه نمی‌شود. اینکه ممکن است مشاور غیر رسمی در برخی از زمینه‌های حقوق مهاجرت تحقیق کرده و تسلط نسبی به دست آورده باشد، با این حال به دلیل عدم ارتباط با استانداردهای قانونی، همکاری با او پیشنهاد نمی‌شود.

OVERVIEW
_

آیا وکلای حقوقی که این مجوز را ندارند، اجازه فعالیت در زمینه مشاور مهاجرت به کانادا را دارند؟

با توجه به قوانین کانادا، تنها وکلایی که در این کشور مجوز فعالیت دارند، می‌توانند پرونده‌های مربوط به حقوق مهاجرت به کانادا را پذیرفته و حق الوکاله را دریافت کنند. به عبارت دیگر، یک وکیل که در کشور هند مجاز به پذیرش پرونده‌های موکلان خود است، امکان فعالیت در زمینه حقوق مهاجرت کانادا را ندارد.

OVERVIEW
_

اگر مشاور مهاجرت اشتباه کند، آیا سازمانی وجود دارد که خسارت متقاضی را پرداخت کند؟

مشاوران رسمی مهاجرت، وکلای کانادایی و اعضای نوتری ملزم به داشتن بیمه مسئولیت هستند. این بیمه در صورت وقوع خسارت به مشتری، مبلغ خسارت را تا سقف مشخصی جبران می‌کند. در عوض، مشاوران غیر رسمی این امکان را ندارند و از این بیمه بهره‌مند نمی‌شوند.

OVERVIEW
_

آیا همکاری با مشاور مهاجرت منجر به گرفتن نتیجه تضمین شده است؟

خیر. بر اساس قوانین، هیچ وکیل یا مشاوری اجازه دادن تضمین در خصوص نتیجه ویزا را ندارد. ممکن است مشاور بر اساس توافقات مختلف، تضمین عودت بخشی از حق الوکاله را بدهد، اما هرگز اجازه دادن تضمین در خصوص نتیجه ویزا را ندارد. همچنین، هیچ مشاوری اجازه ندارد که ادعای وجود ارتباط خاصی با اداره مهاجرت کانادا را داشته باشد.

OVERVIEW
_

چطور یک مشاور مهاجرت می‌تواند شانس گرفتن ویزا را بیشتر کند؟

مشاوران خبره پیشگامان اپلای با شناخت دقیق از قوانین مهاجرتی و تطابق پرونده با این قوانین، اقدام به درخواست ویزا می‌کنند. هر چه شناخت مشاور از قوانین مهاجرتی عمیق تر باشد، او امکان ارائه پرونده قویتری را داشته و این موضوع در راستای اخذ نتیجه مطلوب، کمک می‌کند.

OVERVIEW
_

چگونه می‌توانم اطمینان حاصل کنم که یک وکیل دارای مجوز فعالیت در کانادا است یا چگونه می‌توانم تشخیص دهم که یک مشاور مهاجرت در اداره مهاجرت عضو رسمی است؟

در خصوص وکلا و نوترها، شایسته است که از وکیل خود کد فعالیت او در کشور کانادا را درخواست نمایید یا از ایشان خواهش کنید که مجوز فعالیت خود را به اشتراک بگذارند.

برای مشاورینی که عضو شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا هستند، با یک جستجوی ساده در این لیست می‌توانید از صلاحیت رسمی مشاور مربوطه اطمینان حاصل کنید.

OVERVIEW
_

به وکیل/مشاور مهاجرت به کانادا (ICCRC) پول بدهیم یا به موسسه مهاجرتی در ایران؟

دغدغه پرداخت پول و ریسک مالی برای مهاجرت، اولین چالشی است که متقاضیان با آن مواجه می شوند. شاید در ابتدا استفاده از مشاورین و وکلای مهاجرت به کانادا(ICCRC) منطقی به نظر برسد اما جالب است بدانید دولت کانادا هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت پول متقاضیان ایرانی به وکلای ICCRC بر عهده نمیگیرد.

 

این بدان معناست که چنانچه پول یا هزینه های برای مهاجرت خود به یک وکیل مهاجرتی کانادا پرداخت نمایید و مهاجرت شما به نتیجه نرسد امکان بازپس گیری پول و طرح شکایت برای متقاضی به راحتی امکان پذیر نیست. پس توصیه میکنیم برای پروسه مهاجرت خود را از موسسات مهاجرتی در ایران انجام دهید، که مجوز دولتی از یکی از وزارتخانه های کار، وزارت علوم و یا سازمان گردشگری داشته باشند.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

مشاور مهاجرت رایگان

شرکت مهاجرتی پیشگامان اپلای یک شرکت رسمی ثبت شده در ایران با مجوز رسمی است که علاوه بر آن با وکلای رسمی در کانادا به متقاضیان خدمات می دهد. از این رو این شرکت بهترین گزینه برای انجام امور مهاجرتی شما در زمینه ارائه خدمات ویزای کوتاه مدت و بلند مدت و انواع امور مهاجرتی با مجوز سطح 1 از ادارات مسئول در داخل و خارج از کشور مشغول به فعالیت می‌باشد،. کافیست با تکمیل فرم زیر از مشاوره اولیه رایگان پیشگامان اپلای بهره مند شوید.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

2 دیدگاه

    • متاسفانه مجموعه پیشگامان اپلای هیچ خدماتی در رابطه با پناهندگی یا ازدواج انجام نمیدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *