LMIA کانادا چیست 2024 مسیر مهاجرت به کانادا

LMIA کانادا چیست 2024 مسیر مهاجرت به کانادا


OVERVIEW
_

LMIA کانادا چیست 2024 مسیر مهاجرت به کانادا

LMIA چیست؟

در دنیای مهاجرت و اشتغال، مفهوم LMIA  کانادا یا Labour Market Impact Assessment کانادا، بی‌شک نه تنها به عنوان یک گزارش رسمی، بلکه یک مدرک موثق و پراهمیت محسوب می‌شود. این اسناد توسط سازمان کار و توسعه منابع انسانی کانادا (ESDC) به منظور تصمیم‌گیری در مورد پذیرش یا رد پیشنهادهای شغلی ارائه شده، توسط کارفرمایان کانادایی، به افراد خارجی جهت مهاجرت کاری به کانادا و دریافت ویزای کاری کانادا اعمال می‌شود.

در واقع به زبان ساده گواهی LMIA مجوزی است، که یک کارفرما می تواند با استفاده از آن ثابت کند، که نیروی کار مورد نیاز وی در داخل کشور کانادا یافت نشده و می تواند از نیروی کار خارجی برای موقعیت شغلی مربوطه استفاده نماید. در ادامه دانستنِ روند اخذ گواهی LMIA برای کارجویان خارجی و مشاغل مربوطه که الزام به اخذ این گواهی دارند، دو موضوع مهم برای مهاجرین و کارجویان خارجی در کانادا است.

در روند اخذ LMIA یا گواهی "ارزیابی تاثیر پذیری نیروی کار بر بازار کار" ، این نکته مهم است، که افراد متقاضی خارجی و انتخاب شده توسط کارفرما برای یک موقعیت شغلی خاص، باید تأثیر اضافه شدن خود به سیستم اقتصادی کانادا را به نحو مثبت یا حتی کاملاً خنثی اثبات کنند. در صورتی که تأثیر ورود افراد مهاجر به بازار کار کانادا، برای اقتصاد این کشور مفید باشد، در این صورت بدون شک، "سازمان کار و توسعه انسانی کانادا" از استخدام فرد مورد نظر پشتیبانی خواهد کرد. 

اما در مواقعی که استخدام افراد خارجی منجر به محرومیت افراد کانادایی از فرصت‌های شغلی شود، سازمان کار و توسعه انسانی کانادا یا به اختصار ESDC با صدور گزارش LMIA  کانادا، با این عملیات مخالفت خواهد کرد.

در اکثر اوقات، کارفرماها به منظور تصویب پیشنهادات شغلی خود از سوی دولت فدرال نیازمند گزارش ارزیابی تأثیر اشتغال (LMIA) می‌باشند. با این حال، در برخی حالات و مشاغل خاص، لزومی در ارائه ی LMIA کانادا وجود ندارد. مواردی که کارفرما از دریافت LMIA  کانادا برای ارائه پیشنهاد شغلی خود به افراد معاف هستند، عبارتند از:

  • افرادی که حداقل یک سال به عنوان کارمند نیمه‌ وقت برای کارفرمای خود مشغول به کار بوده‌اند.

  • افرادی که حداقل یک سال به عنوان کارمند تمام ‌وقت برای کارفرمای خود مشغول به کار بوده‌اند.

  • افرادی که حداقل یک سال به عنوان کارمند پیمانکار برای کارفرمای خود مشغول به کار بوده‌اند.

  • لیست مشاغل LMIA Exempt یا معاف از ارائه ی گواهی 

که در این حالت‌ها، کارفرما می‌تواند بدون نیاز به LMIA کانادا پیشنهاد شغلی خود را به افراد ارائه دهد.

OVERVIEW
_

لیست مشاغل معاف از LMIA کانادا به وسیله توافقات زیر انجام می‌شود:

LMIA چیست؟
  • توافق نامه بین‌المللی: این نوع توافقات به صورت بین‌المللی منعقد می‌شود و نقش حیاتی در تعیین معافیت‌های شغلی ایفا می‌کند.
  • توافق نامه استانی فدرال: این توافقات به تقسیمات استانی و فدرال مرتبط بوده و تاثیر مستقیمی بر معافیت مشاغل دارند.
  • توافق نامه سرمایه‌گذاران کانادایی: این نوع توافقات به سرمایه‌گذاری افراد در کانادا مرتبط می‌شود و تأثیر گسترده‌ای در معافیت‌های مشاغل ایفا می‌کند.


در این راستا باید توجه داشت که برای مشاغل تبادل نیروی ماهر(Skilled Trade)، حداکثر دو کارفرما مجاز به ارائه پیشنهاد شغلی هستند، و در این صورت، به منظور اخذ گواهی LMIA و استفاده از معافیت‌های مشاغل موجود، کارمند باید برای هر دو کارفرما کار کند.

OVERVIEW
_

مشاغل معاف از درخواست LMIA کانادا کدامند؟

LMIA چیست؟

در مسیر مهاجرت به کانادا، مواردی وجود دارند که افراد را از دریافت LMIA معاف می‌نمایند. به عبارت دیگر، این افراد دیگر نیازی به اخذ تاییدیه LMIA کانادا برای پذیرش مشاغل خود ندارند. این امکان در گروه‌های متعددی جای می‌گیرد:

 

  • توافق‌نامه‌های بین‌المللی مانند CUSMA یا GATS و توافق‌نامه‌های غیرتجاری که تعدادی از شغل‌ها را از لحاظ دریافت LMIA  معاف می‌سازند. این دسته شغلی شامل تخصص‌ها و اصناف مختلفی چون: متخصصان، تاجران و سرمایه‌گذاران می‌شود.

  • توافق‌نامه‌های استانی در کانادا که مشخص می‌کنند، کدام نوع از سرمایه‌گذاری‌ها و کدام سرمایه‌گذاران در این استان می‌توانند از معافیت‌های LMIA کانادا بهره‌مند شوند.

  • شغل‌هایی که بر اساس مصلحت ملی کانادا در پیشرفت این کشور، تأثیر مثبت دارند.

  • در مواردی که کارفرما در اثبات این امر، که ورود مهاجر متقاضیِ کار به کانادا ، به نفع اجتماعی، اقتصادی یا فرهنگی کشور کانادا خواهد بود.

  • افرادی که مهارت‌ها و تجربیات خود را به منظور توسعه ی کشور کانادا به کار می گیرند. این افراد می‌توانند متخصصان مستقل، کارگران فنی، هنرمندان خلاق، مدیران، و... باشند.

  • کارکنان انتقالیِ درون شرکتی (ICT) که با دانش تخصصی مشغول به کار هستند.

  • افرادی که با استخدام خارجی‌ها، اشتغال متقابل ایجاد می‌کنند. به عبارت دیگر، هر فرد خارجی باعث ایجاد فرصت شغلی مشابه برای یک کانادایی در کشور می‌شود.

  • مربیان حرفه‌ای و ورزشکارانی که در تیم‌های کانادایی مشغول به کار هستند.

  • جوانان متخصصی که خارج از کشور کانادا فرصت‌های شغلی جدید ایجاد می‌کنند.

  • افرادی که در شغل‌های مشخص توسط وزارتخانه تعیین شده‌اند.

  • دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف، از جمله پژوهشگران، اساتید مهمان و استادان منتخب.

  • شغل‌های رقابت‌پذیر و تعیین‌شده توسط سیاست‌های عمومی.

  • پزشکان و کادر درمان و پزشکی.

  • افرادی که دارای مدارک دکترا هستند و جوایز علمی از دانشگاه‌های کانادا دریافت کرده‌اند.

  • داوطلبان کارهای خیریه و مذهبی.

سه دسته ی آخر، تنها در صورتی می‌توانند از معافیت‌های شغلی بهره‌مند می شوند که معیارهای بخش اول این مقاله را داشته باشند. از طرف دیگر، روش IMP برای این افراد نیازی به درخواست مجوز ندارد. جهت مطالعه جزئیات دقیق درباره این روش، مقاله IMP کانادا را مطالعه بفرمایید.

 

لطفاً توجه داشته باشید که کلیه مشاغل معاف از دریافت LMIA کانادا به یک مجوز کار نیاز دارند. موسسه مهاجرتی پیشگامان اپلای می تواند با ارائه ی خدمات مهاجرتی شما را کاملا در این راه یاری نماید.

بخشی از ویزاهای موفق کشور کانادا در پیشگامان اپلای

OVERVIEW
_

سوالات متداول

LMIA کانادا چیست 2024 مسیر مهاجرت به کانادا

گزارش اثر بر بازار کار (LMIA) در کانادا، که مخفف عبارت Laboure Market Impact Assessment است، یک گزارش رسمی و قابل اطمینان، از هرگونه تاثیر افراد خارجی بر بازار کار کاناداست. این گزارش توسط سازمان کار و توسعه منابع انسانی کانادا به منظور بررسی و تصویب یا رد پیشنهادات شغلی، که از سوی کارفرمایان کانادایی به افراد مهاجر ارائه می‌شود، تهیه می گردد.

این گزارش مورد استفاده قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که افراد مهاجر مورد نظر، برای شغل مشخصی که توسط کارفرمایان کانادایی انتخاب شده‌اند، تأثیر مثبت یا نو‌آوری روی اقتصاد کانادا خواهند داشت. در صورتی که اثر ورود افراد مهاجر به بازار کار کانادا مورد تأیید قرار گیرد و تأثیر مثبتی داشته باشد، سازمان کار و توسعه منابع انسانی کانادا با انتخاب این افراد برای شغل مورد نظر موافقت خواهد کرد.

اما در صورتی که انتخاب افراد مهاجر منجر به محرومیت افراد کانادایی از فرصت‌های شغلی شود، سازمان کار و توسعه منابع انسانی کانادا از صدور LMIA کانادا امتناع خواهد نمود.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *