مهاجرت به کانادا

مهاجرت یکی از مهمترین مراحل زندگی افراد است که استرس و نگرانی های زیادی به همراه دارد. کانادا در سال های اخیر یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در سراسر دنیا بوده است؛ زیرا این کشور از نظر اقتصادی، امنیتی و اجتماعی محیطی بسیار مناسب برای مهاجران محسوب می شود؛ اما شرایط مهاجرت به کانادا چیست؟ چه روش هایی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد؟ قوانین مهاجرتی سالانه تغییر می کنند و کشور کانادا هم در زمینه مهاجرت سخت گیری های زیادی را اعمال می کند. ما در این مقاله شرایط و هزینه مهاجرت به کانادا و راه های مختلف آن را بررسی می کنیم.

کشورکانادا
پایتختاوتاوا
جمعیت38 میلیون
پیش شماره1+
واحد پولدلار کانادا
زبان رسمیانگلیسی،فرانسوی
OVERVIEW
_

بررسی شرایط و قوانین مهاجرت به کانادا در سال 2024

مهاجرت به کانادا

شاید این سئوال در ذهن شما به وجود آمده باشد که برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم ؟

در زیر از قوانین و شرایط جدید مهاجرت به کانادا برای شما به صورت جامع و کامل صحبت میکنیم. کانادا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در جهان است که سالانه ایرانیان زیادی به آن مهاجرت می‌کنند. مهاجرت به کانادا یکی از گزینه‌های همیشگی ایرانیان برای مهاجرت است. طبق آمار، حدود 400 هزار ایرانی در کانادا اقامت دارند. این کشور با داشتن فرصت‌های شغلی متنوع برای تمامی افراد، استفاده از سیستم آموزشی کاملاً پیشرفته، ارائه خدمات پزشکی نسبتاً رایگان، ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری امن و بهشت حمایت از استارتاپ‌ها به یکی از بی‌رقیب‌ترین مقاصد مهاجرتی در جهان تبدیل شده است. در 10 سال گذشته به دلیل برنامه‌های حمایتی دولت کانادا آمار مهاجرت به کانادا به طرز خیره‌کننده‌ای افزایش یافته است

Bussines
_

مهاجرت به کانادا از طریق کار

اقامت کانادا

کانادا در سال‌های اخیر دچار کمبود جدی نیروی کار شده است. به همین دلیل بخش زیادی از نیروی کار مورد نیاز خود را از طریق مهاجران تأمین می‌کند. نزدیک به 60 درصد از مهاجرانی که وارد کانادا شده‌اند از طریق برنامه‌های مهاجرتی کاری جذب شده‌اند. میانگین حقوق سالانه در کانادا برای نیروهای کار متخصص بین 54600 تا 10500 دلار کانادا است.

Education
_

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

اقامت کانادا

یکی از متداول ترین روش ها برای مهاجرت به کانادا، تحصیل در این کشور است. متقاضیان می توانند در مقاطع دبستان، دبیرستان، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از مؤسسات آموزشی کانادا پذیرش تحصیلی دریافت کنند. اگر افراد نتوانند بورسیه های موجود در این کشور را اخذ نمایند، باید به صورت میانگین ۱۵ تا ۵۰ هزار دلار سال برای شهریه دانشگاه خود هزینه کنند. در کانادا مؤسسات بین‌المللی پیشرفته ای از جمله پتیسن، بادول، کالج بریمار و کالج تامسون وجود دارند که افراد می توانند در مقاطع مدرسه و کالج از آنها پذیرش تحصیلی بگیرند.

 

بر اساس قوانین اعلام شده از سوی سایت اداره مهاجرت کشور کانادا، برای تحصیل پزشکی در کانادا و گرفتن ویزای تحصیلی بگیرند ابتدا باید پذیرش تحصیلی خود را از یکی از مؤسسات آموزش عالی معتبر در این کشور دریافت کرده باشند. از جمله دلایل محبوبیت ویزای تحصیلی کانادا می توانیم به مواردی همچون؛ رتبه علمی بالای دانشگاه های این کشور، هزینه معقول تحصیل و امکان گرفتن اقامت دائم از طریق ویزای تحصیلی اشاره کرد. ناگفته نماند که دانشگاه های کانادا برای اعطای پذیرش تحصیلی به مدرک زبان با حداقل نمره آیلتس ۶ و رزومه تحصیلی قوی نیاز دارند.

Express Entry
_

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری

اقامت کانادا

یکی از سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا اکسپرس اینتری است. اکسپرس اینتری یک سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیازبندی است. در این سیستم با توجه به شرایط‌تان امتیازی به شما داده می‌شود. هر چه امتیاز بالاتری کسب کنید، شانس اخذ اقامت کانادا برای شما بالاتر است.

در این سیستم اکسپرس انتری کانادا، متقاضیان با توجه به معیارهای ذیل رتبه‌بندی می‌شوند: سن ، تحصیلات ، سابقه کار ، مهارت زبان ، میزان انطباق پذیری ، داشتن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی

این سیستم چهار برنامه برای ورود مهاجران دارد که شامل موارد زیر هستند که در اینجا آنها را توضیح دادیم.

  1. اسکیل ورکر (Federal Skilled Worker Class)
  2. اسکیل ترید (Federal Skilled Trades Program)
  3. برنامه تجربه کار کانادایی (Canadian Experience Class)
  4. برنامه مهاجرت استانی کانادا یا (Provincial Nominee Programs) یا به‌ اختصار PNP
Investment
_

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

اقامت کانادا

اگر سرمایه کافی دارید و نمی‌خواهید سایر راه های مهاجرت به کانادا را انتخاب کنید می‌توانید با ویزای سرمایه گذاری کانادا به راحتی اقامت این کشور را اخذ کنید. طبق گزارش Global finance بانک‌های کانادا جزو امن‌ترین بانک‌های جهان به شمار می‌روند. همچنین سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، کشور کانادا را بهترین کشور برای کارآفرینان معرفی کرده است. مهم‌ترین مزایای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری شامل موارد زیر هستند:

  • دریافت اقامت دائم برای خود + فرزندان و همسر
  • نیاز نداشتن به نمره زبان یا مدارک تحصیلی بالا
  • فراهم شدن شرایط اخذ شهروندی یا سیتی‌زن شیپ کانادا
  • برخورداری از یک زندگی با کیفیت + خدمات بیمه و تحصیل رایگان
Birth of a child
_

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

اقامت کانادا

اخذ شهروندی کانادا از طریق تولد فرزند به دو روش امکان پذیر است.

اگر در کانادا متولد شده اید، حتی اگر هیچ یک از والدین شما کانادایی نباشند.
اگر در خارج از کانادا متولد شده باشید، اما یکی از والدین شما کانادایی باشد.
کودکانی که در خارج از کانادا، از والدین کانادایی متولد می شوند، بسته به شرایط مربوط به تولد و تولد والدینشان، ممکن است حق شهروندی کانادا را داشته باشند.

اگر در این دسته قرار می گیرید و وضعیت شهروندی خود را نمی دانید، می توانید به صورت حضوری، آنلاین یا از طریق تلفن 05191005222 با ما تماس بگیرید تا به شما کمک کنیم. ما از جمله وکلای مهاجرتی با رتبه برتر هستیم که می‌توانیم به وضعیت شما کمک کنیم. ما پیشگامان اپلای هستیم، وکلای قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای مهاجرت به کانادا که شما به آن نیاز دارید.

Sponsorship
_

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

اقامت کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ خانواده از دیگر روش‌های مهاجرت به این کشور است. در این روش شخص متقاضی در صورتی که بیش از 18 سال سن داشته و دارای شهروندی کانادا بوده و یا اقامت دائم این کشور باشد، می‌تواند برای برخی از بستگان خود از طریق برنامه اسپانسرشیپ درخواست اقامت دهد.

در این طرح متقاضی علاوه حداقل سن 18 سال، شهروندی و یا داشتن اقامت دائم کانادا، باید چندین شروط دیگر از جمله حضور در کانادا در مدت زمان اسپانسرشیپ، داشتن تمکن مالی لازم و درآمد سالانه به ازای هر نفر همراه، حمایت و ساپورت افراد اسپانسر شده به مدت 20 سال (و 10 سال برای استان کبک)، نداشتن سوء سابقه یا تخلف مالی یا سابقه ورشکستگی، امضای قرارداد با اداره مهاجرت در جهت عملی کردن تعهدات و… را فراهم کند.

در این طرح شما به طور مستقیم نمی‌توانید خواهر یا برادر خود را از طریق اسپانسرشیپ به کانادا بیاورید اما بنا به مورد آخر از موارد مذکور فوق، به طور غیر مستقیم و تحت شرایط خاصی، همانطور که گفته شد آن‌ها هم می‌توانند در این طرح شامل شوند. توجه داشته باشید زمان بررسی مدارک برای همسر 12 ماه، برای والدین و پدربزرگ-مادربزرگ 20 تا 24 ماه و برای فرزندان نیز 10 الی 12 ماه به طول می‌انجامد.

همچنین هزینه‌ی درخواست مهاجرت به کانادا از طریق روش اسپانسرشیپ برای همسر، والدین و پدر بزرگ / مادر بزرگ 1050 دلار و برای فرزندان 150 دلار است. از طرفی امضای مشترک همسر متقاضی برای اسپانسر شدن والدین و دیگر افراد می‌تواند همسر را هم در تامین تمکن مالی لازم شریک نموده و در نتیجه بار روی دوش متقاضی را از نظر فراهم آوردن تمکن مالی و هزینه‌ها کمتر نماید.

Marriage
_

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

اقامت کانادا

مهاجرت از طریق ازدواج (فارغ از جنسیت) با کسی که کارت اقامت دائم کانادا را دارد یا شهروند کانادا محسوب می‌شود، یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا است. با توجه به این‌که در سال‌های اخیر، افراد زیادی از طریق ازدواج صوری وارد این کشور شده‌اند، کشور کانادا در این زمینه سخت‌گیر محسوب می‌شود. در ضمن، اگر قصد دریافت اقامت کانادا از طریق ازدواج را دارید، داشتن صداقت در تمام این مسیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
توجه داشته باشید، چندهمسری در کانادا غیرقانونی بوده و برای افرادی که چندهمسر دارند فقط درصورتی می‌توانند از این طریق به کانادا مهاجرت کنند که فقط یک همسر قانونی داشته باشند.

The Property
_

اخذ اقامت و مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

اقامت کانادا

اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری برای افرادی مناسب است که در خارج از کشور صاحب کسب و کار هستند و یا بنا به توانایی‌ها، تخصص، سابقه کار، امکانات و میزان ثروت، توان ثبت شرکت در کانادا را داشته یا توان کارآفرینی، استارت آپ و نوآفرینی در کانادا را دارند.

 

در زمینه ثبت یا انتقال شرکت چندین و چند نوع برنامه مختلف و حتی ویزای مخصوص در زمینه ثبت شرکت در کانادا وجود دارد که هر کدام شرایط خاص خود را داشته و در یک سری شرایط مشابه از جمله حداقل میزان سرمایه، سابقه کار مدیریتی، داشتن منفعت آن شرکت برای اقتصاد کانادا و… با یکدیگر اشتراک دارند. همچنین مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ، کارآفرینی و نو آفرینی نیز به گونه‌ایی زیر مجموعه مهاجرت از نوع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند که در بند ذیل بیشتر درباره این مورد توضیح داده شده است.

Sport
_

مهاجرت به کانادا از طریق ورزش

اقامت کانادا

مهاجرت به کانادا به عنوان یک ورزشکار کاملا امکان پذیر است و این افراد در کانادا بسیار مورد تقاضا هستند. علاوه بر این، حتی در صورت داشتن یا نداشتن پیشنهاد کار، می توانند اقامت دائم کانادا را نیز دریافت کنند. ورزشکار بودن یا داشتن پیشنهاد به عنوان ورزشکار معیارهای واجد شرایط بودن افراد برای مهاجرت به کانادا می باشد. علاوه بر این، آنها می توانند به طور دائم از طریق برنامه افراد خوداشتغال به عنوان افراد خوداشتغال به کشور مهاجرت کنند. با این حال، آنها باید شرایط زیر را برآورده کنند: تجربه قابل توجهی به عنوان یک ورزشکار داشته باشید و در فعالیت های فرهنگی شرکت کنید. عزم قوی برای کمک به زندگی کانادایی و ورزش داشته باشید. مقوله خوداشتغالی برای افرادی اعمال می شود که توانایی دسترسی به شغل در یک منطقه خاص را دارند که در آن می توانند سهم قابل توجهی در توسعه فرهنگی، کشاورزی و ورزشی در کانادا داشته باشند.

 

شرایط مهاجرت به کانادا به عنوان یک ورزشکار افراد خوداشتغال باید تمام الزامات ضروری زیر را پوشش دهند: تجربه قابل توجهی را نشان دهند که آنها را قادر می سازد تا سهم قابل توجهی در زندگی ورزشی و فرهنگی کانادا داشته باشند. از طریق قصد خود برای راه اندازی یک مزرعه کانادایی نشان دهید که تجربه مرتبط در زمینه کشاورزی دارند. شایان ذکر است، تجربه متقاضی در اولویت خواهد بود و آنها باید حداقل دو سال تجربه در دوره پنج ساله پس از تاریخ درخواست داشته باشند.
علاوه بر این، آنها باید در یکی از موارد زیر تمرین داشته باشند:

 

مشارکت بین المللی در فعالیت ها و رویدادهای ورزشی و فرهنگی. تجربه در فعالیت های خوداشتغالی اعم از فرهنگی، هنری و ورزشی. به عنوان مثال، کیوریتوری، ادبیات، عکاسی، تولید رقص، روابط عمومی، رقص، نقاشی، سخنرانی، داوری، مجسمه سازی، گرافیک و موسیقی و غیره. تجربه کار به عنوان یک کارمند آزاد و فرهنگی در قالب افراد حرفه ای مانند هنرمندان تجسمی، طراحان، سینما، حرفه ای های سینما، صنعتگران، نویسندگان، مجسمه سازان، هنرمندان تئاتر، نمایشنامه نویسان و غیره. علاوه بر این، نامزدها باید چندین الزام دیگر مانند معاینات پزشکی، کنترل امنیت توسط دولت کانادا، نشان دادن پس انداز کافی، پوشش نیازهای مالی و آن اعضای خانواده در طول اقامت خود در کانادا را انجام دهند. علاوه بر این، او باید مدرکی ارائه دهد که نشان دهد بودجه کافی برای حمایت از خود در صنعت یا تخصص در مورد فعالیت های اقتصادی دارد. همه این نامزدها از طریق سیستم مبتنی بر امتیاز کسب و کار، با حداقل امتیاز مورد نیاز 35 امتیاز ارزیابی خواهند شد.

 

معیارهای انتخاب مهاجرت به کانادا برای ورزشکاران مستلزم آن است که از طریق سه شرط اولیه واجد شرایط به عنوان ورزشکاران خوداشتغال شوند. عدم رعایت این موارد همچنین مانع از اخذ اقامت دائم در کانادا می شود. در زیر سه پارامتر برای مهاجرت به کانادا به عنوان ورزشکار آمده است:

آنها باید تمام الزامات مربوطه را برای تبدیل شدن به متقاضیان خوداشتغال برآورده کنند. این باید شامل قصد، پتانسیل، تجربه و مشارکت قابل توجه آنها باشد.
نشان دادن امتیاز 35 از 100. عدم پذیرش کانادایی به دلیل مجرمیت، مسائل بهداشتی و مالی از جمله اعضای خانواده تحت تکفل و متقاضیان.

گروه نامبرده از متقاضیان باید امتیازات مختلفی را کسب کنند که آنها به شرح زیر هستند:

  • تا 25 امتیاز در آموزش.
  • 35 امتیاز سابقه کار
  • تا 10 امتیاز مربوط به فاکتور سن.
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه تا 24 امتیاز.
  • حداکثر 6 امتیاز برای سازگاری.
The Chance
_

مهاجرت از آلمان به کانادا

آلمان به کانادا

اگر شما در اتحادیه اروپا به طور قانونی اقامت دارید و می خواهید به آمریکا مهاجرت کنید می توانید از طریق روش pathway برای ویزای کانادا اقدام کنید. به طور مثال شما میخواهید از آلمان به کانادا مهاجرت کنید اما با توجه به سختگیری های دولت کانادا گرفتن ویزای کانادا با دشواری هایی مواجه است. شما می توانید با گذراندن یک دوره ی یکساله در آلمان یا هر کشوری در اتحادیه اروپا از ویزای شنگن سابقه سفر خود را بهبود ببخشید یا یک مدرک تحصیلی مورد قبول کانادا که از یک کشور اروپایی صادر شده است ارایه دهید و شرایط صدور ویزای کانادا را برای خود ساده تر کنید.

چرا مهاجرت از آلمان به کانادا مهاجرت کنیم؟ چگونه از آلمان به کانادا مهاجرت کنیم؟ برای اطلاع از جزئیات روش Pathway و مهاجرت از آلمان به کانادا با ما در ارتباط باشید.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

ویزای موفق پیشگامان اپلای

2 دیدگاه

  • مهاجرت از آلمان به کانادا از طریق تحصیل یا از طریق کار انجام میشه ؟؟؟

    • ضمن تشکر از همراهی شما دوست عزیز، راه های مهاجرت باید با توجه به شرایط فردی شما بررسی شود لطفا برای دریافت مشاوره اولیه رایگان فرم ارزیابی را تکمیل فرمائید تا در اولین فرصت مشاورین مجرب پیشگامان اپلای شرایط شما را بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *